Głównym celem książki jest pokazanie obrotu nieruchomościami jako wyodrębnionej części rynku, gdzie zawierane są specyficzne transakcje, wymagające szczególnych działań i zachowań ich uczestników, a zwłaszcza osób, które zawodowo świadczą usługi pośrednictwa pomiędzy kupującymi a sprzedającymi. Autorzy zwracają uwagę nie tylko na procedury i warsztat pracy pośrednika, ale przede wszystkim na relacje z klientami. Koncentrują się na obsłudze transakcji, która jest najważniejsza dla rozwoju firmy. Równie ważne staje się bardziej kompleksowe wypełnianie obowiązków pośrednika. Ten, kto wie więcej na temat podatków, prawa spadkowego, zobowiązań ciążących na nieruchomości, ma większą szansę na budowanie wieloletnich relacji z klientami. Istotna jest też znajomość aspektów technicznych, które wpływają na koszty funkcjonowania nieruchomości i jej cenę, a mogą zniechęcić do transakcji. Klient oczekuje coraz więcej informacji i działań na jego rzecz. Umiejętne wykorzystanie tej potrzeby może być źródłem dodatkowych dochodów. Wymaga to jednak szerszego rozumienia zjawisk zachodzących na rynku, w czym pomoże Państwu ta książka. Przedmiotem rozważeń są także elementy socjologii i psychologii w działaniach pośrednika. Autorka pokazuje m.in., jak ważne jest umiejętne negocjowanie z klientem i w jego imieniu lub obok niego z partnerem po drugiej stronie stołu. Te specyficzne zadania pośrednika, które są już obecne na rynku, będą się upowszechniały. Bez stosowania właściwych metod i technik negocjacyjnych trudno będzie wygrać z konkurencją, polepszyć czy utrzymać pozycję rynkową. Książka, jak wszystkie pozycje z serii NIERUCHOMOŚCI, ukierunkowuje Czytelnika na rozwiązywanie pojawiających się w praktyce problemów. Jest napisana prostym, a równocześnie precyzyjnym językiem. Polecamy ją wszystkim uczestnikom rynku nieruchomości, a także studentom i słuchaczom kursów przygotowujących do funkcjonowania w tym sektorze.