New Frontiers in Environmental & Social Labeling

Ulrike Grote
New Frontiers in Environmental & Social Labeling
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

The attractiveness of product labeling stems from their voluntary nature to achieve environmental and social goals. It is argued that through product price premia which reflect the willingness of consumers to pay more for green and socially conscious products, labels have the potential to generate changes in production techniques. In addition, labeling of products has become the preferred instrument for solving high profile trade disputes amongst members of the World Trade Organization. The contributions in this volume provide an indepth look at labeling and its relation to the governance of global trade. The book aims at bridging the research gaps related to the link between consumers' perception of a label with their willingness to pay, the impact and the limitations of labeling in the event of food safety hazards, and the trade and development dimensions of labeling. As such, this volume presents research that constitutes a new frontier on issues related to the economics of labeling.
Data wydania: 2006
ISBN: 978-3-7908-1755-3, 9783790817553
Wydawnictwo: Physica Verlag Rudolf Liebing GmbH & Co.

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka New Frontiers in Environmental & Social Labeling aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka New Frontiers in Environmental & Social Labeling. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl