O psychologicznej rzeczywistości szkoły Nie sposób przedstawić bogactwa zdarzeń i myśli, postaw i uczuć, pragnień i działań, jakie można dostrzec w rzeczywistości szkolnej. Książka Jarosława Jagieły stanowi zbiór zagadnień, które są najważniejsze w szkole, a dotyczą relacji zachodzących między uczniem i nauczycielem. Szkoła, o jaką upomina się autor, winna być przede wszystkim miejscem urzeczywistniania wartości w procesie wychowania. SPIS TREŚCI: Gry psychologiczne w szkole ? Gry ratownicze, wdzięczności, przeszkadzające, kusicielskie, uspokajające, upokarzające, pasywności Uczniowska pasywność Samotność ucznia ? Samotny uczeń ? Pomoc w samotności Uczeń jedynak ? Portret psychologiczny jedynaka ? Jedynak w klasie ? Trudni jedynacy ? Przyjaźnie i popularność jedynaków w klasie ? Jak im pomóc? Autentyczność uczniowskiego sukcesu ? ?Książęta? ? ?Żaby? ? Różnice ? Autentyczność i autonomia Narcystyczna szkoła ? Co to jest narcyzm? ? Narcystyczna kultura naszych czasów ? Kultura szkoły ? Narcyzm w szkole ? Narcystyczny dyrektor w szkole ? Czy istnieje jakieś rozwiązanie? Trudny uczeń ? Użyteczna diagnoza ? profil zachowań ? Gry i manipulacje Rozważne zaangażowanie nauczyciela ? Obszary wspólnych problemów ? Brak doświadczenia lub wypalenie Skrzywdzone dzieci naszej psychiki Komputer w szkole ? Internetowa rzeczywistość ? Relacja człowiek ? komputer ? Możność zewnętrzna i wewnętrzna ? Pułapki komputeryzacji ? Nic nie zastąpi człowieka w przygotowaniu