Realizacja zdjęć, szczególnie do filmów historycznych, wymaga adaptacji przestrzeni: ulice wyłącza się z ruchu i pozbawia współczesnych elementów, znikają sygnalizatory świetlne, znaki drogowe, latarnie i pasy na przejściach, a pojawiają się szyldy, napisy, plakaty, ogłoszenia z epoki, w której toczy się akcja. Fasady kamienic czasem trzeba przemalować, niekiedy konieczna jest też zmiana pory roku - aby w lecie wyczarować zimę, ulice posypuje się białym proszkiem, a drzewa pozbawia się liści.
Autorzy przedstawiają lokację, opisują kulisy powstawania filmów, ich odbiór wśród widzów i krytyków oraz rozmaite łódzkie konteksty. Dzięki rozmowom z rezyserami, scenografami, operatorami, aktorami i producentami, a także szczęśliwcami spoza branży, którymi udało się wejść na plan, odkrywają wiele ciekawostek dotąd nieznanych i zabierają Czytelnika w filmową podróż.