\"Moda zasady i praktyka rysunku żurnalowego\" Caroline Tacham i Julien Seaman to podstawowy podręcznik dla wszystkich, którzy wiążą swoją przyszłość z jej projektowaniem. Książka dzieli się na dwadzieścia cztery rozdziały. Omówione są w nich wszystkie aspekty rysunku żurnalowego, poczynając od poszukiwań inspiracji dla bajecznego projektu, a na technikach, które pozwolą tak przedstawiać pomysł, aby uzyskać oszałamiający efekt - kończąc. Zwykle kurs mody oferowany przez college dzieli się też na 24 części, jakby odpowiadające tematom rozdziałów. Szukajcie inspiracji, spoglądając na świat innymi oczami. Uczcie się rysować stroje i przekazywać własne wizje. Planujcie kolekcję określając grupę potencjalnych nabywców i tak dobierając tkaniny i kolory, aby kolekcja sprawiała spójne wrażenie. Ułóżcie interesujące portfolio, dzięki któremu wasza kolekcja wzbudzi zainteresowanie. Porównujcie swoje prace z kolorowymi zdjęciami projektów najwybitniejszych projektantów oraz najlepszych studentów. Caroline Tatham była głównym wykładowcą na wydziale mody w Central Saint Martin\'s College of Art and Design w Londynie. Pracowała w wielu krajach jako projektantka, promotor produktu i menedżer marki, a projektowane przez nią dzianiny sprzedawane są na całym świecie. Julian Seaman, autor kilku książek o projektowaniu mody, prowadzi cykl gościnnych wykładów Central Saint Martin\'s. Jest też znanym na świecie projektantem deseni i malarzem. Publikacja przeznaczona jest głównie dla przyszłych projektantów. W naszej szkole kształci się młodzież w dwóch kierunkach związanych z modą -Technik Technologii Odzieży oraz Liceum Profilowane Kreowania Ubiorów. W klasach technikum kładzie się głównie nacisk na praktyczne wykształcenie młodzieży. Książka mogłaby stanowić doskonałą pomoc dydaktyczną w klas IV na zajęciach \"Pracownia wytwarzania modeli\" gdzie uczennice mają za zadanie zaprojektować kolekcje odzieży wraz z dodatkami oraz stworzyć ją. Również uczennice Liceum Profilowanego mogą korzystać z pewnych rozdziałów w czasie zajęć \"Kreacja i samoprezentacja\". Książka napisana jest prostym, przystępnym językiem. Jasno sformułowane polecenia niejako narzucają pomysły na prowadzenie lekcji czy zajęć praktycznych. Z doświadczenia wiemy, że zadania podawane na początku każdego rozdziału trafiają do wyobraźni uczniów i dodatkowo podpowaiadają nauczycielowi pomysł na prowadzeni zajęć oraz ułatwiają sprawdzeni partii materiału. Prezentując książkę młodzieży widziałyśmy zainteresowanie a podkreślenie na samym początku, że nie trzeba mieć wielkiego talentu aby być projektantem wywołało w nich większą chęć podjęcia pracy nad kolejnymi projektami.” mgr. Iwona Łogusz Bielska Szkoła Przemysłowa