Spis treści: Co znajdziesz w tej książce? (9) Rozdział 1. Podstawy środowiska Visual C++ 2008 (11) * Język C++ a .NET Framework (11) * Opis środowiska (12) * Pobieranie i instalacja środowiska (12) * Główne okno VC++ 2008 (13) * Tworzenie nowej aplikacji w VC++ 2008 (13) * Wygląd środowiska w trybie budowy aplikacji (16) * Struktura projektu (17) * Klasa okna głównego (18) Rozdział 2. Podstawowe elementy aplikacji (21) * Główne okno (21) * Przyciski (26) * Etykiety (27) * Pola tekstowe (29) * Wprowadzanie danych do aplikacji za pomocą pól tekstowych (31) * Wprowadzanie danych z konwersją typu (32) * Wyświetlanie wartości zmiennych (34) * Pole tekstowe z maską formatu danych (35) * Pola wyboru, przyciski opcji, kontenery grupujące (37) Rozdział 3. Menu i paski narzędzi (41) * Rodzaje menu (41) * Komponent MenuStrip (41) * Menu podręczne (47) * Skróty klawiaturowe w menu (49) * Paski narzędzi (51) Rozdział 4. Tablice, uchwyty i dynamiczne tworzenie obiektów (55) * Tablice (55) * Uchwyty (59) * Dynamiczne tworzenie obiektów - operator gcnew (60) * Dynamiczna deklaracja tablic (61) Rozdział 5. Komunikacja aplikacji z plikami (63) * Pliki jako źródło danych (63) * Wyszukiwanie plików (64) * Odczyt własności plików i folderów (65) * Odczyt danych z plików tekstowych (66) * Zapisywanie tekstu do pliku (69) * Zapis danych do plików binarnych (71) * Odczyt z plików binarnych (72) Rozdział 6. Okna dialogowe (75) * Okno typu MessageBox (75) * Okno dialogowe otwarcia pliku (77) * Okno zapisu pliku (79) * Okno wyboru koloru (80) * Wybór czcionki (81) Rozdział 7. Możliwości edycji tekstu w komponencie TextBox (83) * Właściwości pola TextBox (83) * Kopiowanie i wklejanie tekstu ze schowka (85) * Wyszukiwanie znaków w tekście (86) * Wstawianie tekstu między istniejące linie (87) * Wprowadzanie danych do aplikacji (88) * Prosta konwersja typów - klasa Convert (88) * Konwersja ze zmianą formatu danych (89) * Konwersja liczby na łańcuch znakowy (92) Rozdział 8. Komponent tabeli DataGridView (95) * Podstawowe właściwości komponentu DataGridView (95) * Zmiana wyglądu tabeli (98) * Dopasowanie wymiarów komórek tabeli do wyświetlanego tekstu (101) * Odczytywanie danych z komórek tabeli (102) * Zmiana liczby komórek podczas działania aplikacji (106) * Tabela DataGridView z komórkami różnych typów (110) * Przyciski w komórkach - DataGridViewButtonCell (113) * Komórki z polami wyboru - DataGridViewCheckBoxCell (114) * Grafika w tabeli - komórka DataGridViewImageCell (116) * Komórka z listą rozwijaną - DataGridViewComboBoxCell (117) * Odnośniki internetowe w komórkach - DataGridViewLinkCell (119) Rozdział 9. Metody związane z czasem - komponent Timer (123) * Czas systemowy (123) * Komponent Timer (125) Rozdział 10. Grafika w aplikacjach Visual C++ (127) * Obiekt Graphics - kartka do rysowania (127) * Pióro Pen (133) * Pędzle zwykłe i teksturowane (135) * Rysowanie pojedynczych punktów - obiekt Bitmap (137) * Rysowanie trwałe - odświeżanie rysunku (138) Rozdział 11. Podstawy aplikacji wielowątkowych (141) * Wątki (141) * Komunikacja z komponentami z innych wątków - przekazywanie parametrów (143) * Przekazywanie parametrów do metody wątku (145) * Klasa wątku - przekazywanie parametrów z kontrolą typu (146) * Komponent BackgroundWorker (148) Rozdział 12. Połączenie aplikacji z siecią internet (153) * Komponent WebBrowser (153) * Przetwarzanie stron WWW - obiekt HtmlDocument (156) * Protokół FTP (160) * Pobieranie zawartości katalogu z serwera FTP (161) * Pobieranie plików przez FTP (162) * Wysyłanie pliku na serwer FTP (164) Rozdział 13. Dynamiczne tworzenie okien i komponentów (167) * Wyświetlanie okien - klasa Form (167) * Komponenty w oknie tworzonym dynamicznie (169) * Przesyłanie danych z okien dialogowych (170) * Okno tytułowe aplikacji (171) * Obsługa zdarzeń dla komponentów tworzonych dynamicznie (172) * Aplikacja zabezpieczona hasłem (173) Rozdział 14. Struktura programów C++ i C++/CLI (175) * Programy korzystające z konsoli w VC++ 2008 (175) * Ogólna postać programu pisanego w C++ (176) * Dyrektywy (177) o Dyrektywa #include (177) o Dyrektywa #define (178) o Dyrektywa #if - kompilacja warunkowa (178) * Typy zmiennych (178) o Zmienne typu int (178) o Zmienne typu float (179) o Typ double (179) o Typ char (179) o Modyfikatory typów (179) o Rzutowanie (konwersja) typów (179) o Typ wyliczeniowy (180) * Operatory (180) o Zapis danych do plików i odczyt z nich za pomocą operatorów << i >> (182) * Wskaźniki (184) * Tablice (184) * Operatory new i delete (185) * Instrukcje (186) o Instrukcje warunkowe (186) o Instrukcje iteracji (187) * Funkcje (188) o Przeciążanie funkcji (189) o Niejednoznaczność (189) o Przekazywanie argumentów przez wartość i adres (190) o Wskaźniki do funkcji (191) * Funkcja main() (192) o Przekazywanie parametrów do funkcji main() (193) * Struktury i unie (195) o Struktury (195) * Klasy (196) o Konstruktory i destruktory (199) o Przeciążanie konstruktorów (201) o Przeciążanie operatorów (202) o Statyczne metody i pola klasy (203) o Wskaźnik zwrotny this (204) o Dziedziczenie (205) * Własne kontrolki dziedziczące po standardowych (208) * Przestrzenie nazw (211) * Wyjątki (212) * Aplikacje, aplikacje (215) Rozdział 15. Prosty edytor tekstu (217) * Opis (217) * Główne okno (217) * Budowa interfejsu użytkownika (219) * Otwieranie pliku z dysku (223) * Zapisanie pliku tekstowego (226) * Obsługa schowka (227) o Cofanie komend (Undo) (228) o Wycięcie tekstu do umieszczenia w schowku (228) o Aby skopiować tekst do schowka (228) o Aby wkleić tekst ze schowka (229) * Test (229) Rozdział 16. Program do rysowania (231) * Opis (231) * Budowa interfejsu użytkownika (231) * Wczytywanie pliku graficznego z dysku (233) * Wyświetlanie grafiki w oknie (234) * Rysowanie w oknie za pomocą myszy (236) * Zmiana koloru linii (239) * Zapis pliku graficznego na dysku (240) * Test (243) Rozdział 17. Figury Voronoi (245) * Opis (245) * Interfejs użytkownika (246) * Struktura projektu C++/CLI (246) * Wyznaczanie odległości między punktami (248) * Rysowanie figur (248) * Obsługa programu (251) * Test (252) Rozdział 18. Automat komórkowy (253) * Opis (253) * Interfejs użytkownika (254) * Inicjalizacja planszy (256) * Zaznaczanie pól w siatce (257) * Krok w trybie Gra w życie (258) * Krok w trybie Seeds (260) * Kroki w trybie automatycznym (261) * Obsługa programu (262) * Inne ciekawe układy do Gry w życie (262) o Oscylatory (263) o Obiekty latające (264) * Test (266) Rozdział 19. Wieże Hanoi (267) * Opis (267) * Interfejs użytkownika (268) * Deklaracja zmiennych klasy Form1 (270) * Obsługa menu (270) * Funkcja rysująca krążki (272) * Przekładanie krążków (275) * Różne końcowe metody (278) * Test (279) Rozdział 20. Aplikacja bazy danych (281) * Opis (281) * Instalacja PostgreSQL (281) * Wyłączenie usługi bazy (284) * Inicjalizacja bazy (285) * Organizacja i typy danych w bazach PostgreSQL (286) * Język SQL (288) * Utworzenie bazy danych (288) * Interfejs użytkownika (290) * Włączenie sterowników bazy PostgreSQL do projektu (291) * Łączenie z bazą i odczyt danych (292) * Dodawanie danych do bazy (294) * Zmiana danych w bazie (296) * Kasowanie danych (299) * Obsługa bazy (300) * Test (300) Rozdział 21. Aplikacja do nauki słówek (303) * Opis (303) * Interfejs użytkownika (303) * Deklaracja pól klasy (305) * Odczyt danych z pliku tekstowego (306) * Odpytywanie ze słówek (308) * Zapis listy wyrazów do pliku tekstowego (309) * Obsługa (310) * Test (310) Rozdział 22. Aplikacja do monitorowania systemu (313) * Opis (313) * Interfejs użytkownika (313) * Ustawienie parametrów kontrolek performanceCounter (314) * Odczyt parametrów z kontrolek performanceCounter (316) * Uruchamianie timera - ikona w pasku zadań (316) * Rysowanie wykresów (318) * Opis (321) * Test (322) Rozdział 23. Klient FTP (323) * Opis (323) * Interfejs użytkownika (323) * Klasa do obsługi FTP (324) * Pobieranie katalogu (326) * Pobieranie plików (328) * Wysyłanie plików (329) * Poruszanie się po folderach (329) * Rozbudowa (331) * Test (331) Rozdział 24. Aplikacja do drukowania grafiki (333) * Opis (333) * Interfejs użytkownika (333) * Otwieranie rysunku (334) * Obracanie rysunku (335) * Drukowanie (336) * Opis działania (338) * Test (338) Odpowiedzi do testów (341) Skorowidz (343) * Poznaj w praktyce środowisko Visual C++ 2008 * Dowiedz się, jak korzystać z gotowych komponentów programistycznych * Naucz się pisać w C++ aplikacje przeznaczone dla systemu Windows Wiele osób słyszało o języku C++, lecz ogromna większość z nich na samą myśl o bliższym poznaniu go reaguje z podobną rezerwą, jak na pomysł wybrania się na wakacyjny kurs języka mandaryńskiego. Osoby te popełniają jednak niewybaczalny błąd i skutecznie odcinają się od niezwykle interesującego świata nowoczesnego programowania. Na ludzi biegle znających C++ czeka bardzo wiele atrakcyjnych ofert pracy, a niemalejąca popularność systemów Windows sprawia, że najbardziej poszukiwani w tej grupie są specjaliści znający Visual C++, czyli wygodne w użyciu i bardzo rozbudowane środowisko programistyczne firmy Microsoft. Nie trzeba chyba dodawać, że zarabiają oni zwykle znacznie więcej niż najlepsi nawet tłumacze z języka mandaryńskiego... Jeśli chcesz dołączyć do tej programistycznej elity, już dziś sięgnij po odpowiednie źródło wiedzy. Książka \"Microsoft Visual C++ 2008. Praktyczne przykłady \" umożliwi Ci gładkie rozpoczęcie przygody z Visual C++, prezentując podstawowe informacje na temat języka, opisując środowisko programistyczne, sposób tworzenia aplikacji oraz technikę zarządzania danymi i korzystania z plików. Nauczysz się z niej również właściwego stosowania elementów kontrolnych i komponentów programistycznych. Poznasz metody przetwarzania wielowątkowego, zagadnienia związane z grafiką i łączeniem się z siecią, a ponadto dowiesz się, jak skonstruowany jest kod programu. Na tym jednak nie koniec, bowiem na kilku rozbudowanych i bardzo zróżnicowanych przykładach poznasz też praktyczne zastosowanie całej tej teorii, a wszystko przy użyciu bezpłatnej wersji środowiska programistycznego firmy Microsoft. * Podstawowe informacje na temat Visual C++ 2008 * Instalacja środowiska programistycznego * Elementy składowe aplikacji i sposoby używania kontrolek * Zarządzanie danymi i używanie plików * Używanie najważniejszych komponentów programistycznych * Wykorzystanie elementów graficznych * Podstawowy korzystania z wątków * Korzystanie z komponentów sieciowych * Opis języków C++ i C++/CLI oraz struktury napisanych w nich programów * Praktyczne projekty aplikacji opracowanych za pomocą Visual C++ 2008 Nie zwlekaj — już dziś wkrocz w magiczny świat programowania z wykorzystaniem Visual C++ 2008!