Niniejsza publikacja zawiera ogólną charakterystykę współczesnych mediów lokalnych w Polsce ujmowanych w perspektywie medioznawczo-politycznej. W rezultacie przyjęcia takiego założenia poznawczo-metodologicznego uwaga autora została zogniskowana przede wszystkim na uwypukleniu statusu, problemów, roli, obowiązków i swoistej misji mediów lokalnych w systemie komunikowania społecznego, politycznego, reklamie. W konsekwencji zjawiska towarzyszące transformacji i rozwojowi mediów lokalnych po 1989 roku badano miedzy innymi narzędziami, jakimi dysponują współczesne medioznawstwo (prawoznawstwo) i politologia.Celem książki, obejmującej podstawowe wiadomości dotyczące współczesnych mediów lokalnych - ich przeobrażań, zadań, funkcjonowania oraz znaczenia, jest zapoznanie Czytelników z podstawowymi faktami i tendencjami charakteryzującymi rozwój mediów lokalnych, które są przez autora traktowane jako ważna część procesu komunikowania społecznego zachodzącego w przestrzeni lokalnej. Wydawnictwo ma charakter systematyzujący, popularyzatorski i podręcznikowy; stanowiąc swoiste kompendium wiedzy o współczesnych mediach lokalnych w Polsce