Na rynku, gdzie popyt jest często niższy od oferty, marketing stara się - za pomocą swoich specjalnych technik - stworzyć różnicę pomiędzy nami a konkurencją, przekonując klienta o wyższości naszych produktów. Z tego względu marketing jest i pozostanie dyscypliną strategiczną w zarządzaniu biznesem, również w tak specyficznym sektorze, jak ochrona zdrowia, gdzie musi mierzyć się nie tylko z niekorzystną koniunkturą gospodarczą, ale też z pojawieniem się ?superpacjenta", coraz lepiej poinformowanego i coraz bardziej zintegrowanego. Książka przedstawia, w sześciu rozdziałach, zmiany zachodzące na rynku i równocześnie opisuje podstawowe narzędzia robocze marketingowca. Kolejne jej rozdziały prowadzą czytelnika w przystępny sposób drogą od scenerii działań do szczegółowego opisu podstawowych metod analizy marketingowej stosowanych w sektorze CHC. W książce omówiono m.in. następujące zagadnienia: - Sceneria, w której musi funkcjonować firma. Trendy kształtujące sektor i sposób prowadzenia działalności gospodarczej. - Nadejście superpacjenta i jego nowego sposobu zarządzania zdrowiem. - Ewolucję kanałów dystrybucyjnych. - Marketing inbound - narzędzie do współpracy z pacjentami, coraz lepiej poinformowanymi i aktywnymi. - Zawód marketingowca - rady i zalecenia jak być skutecznym. - Metody analizy biznesowej, opisane w syntetycznej formie w postaci łatwych do przyswojenia praktycznych wskazówek.