Słowo wstępne od Martina Fowlera (11)
Słowo wstępne od Alana Coopera (13)
Słowo wstępne od Marty'ego Cagana (15)
Wprowadzenie (19)
- Dlaczego akurat ja? (20)
- Jeśli masz problemy z historyjkami, ta książka jest dla Ciebie (20)
- Kto powinien przeczytać tę książkę? (21)
- Konwencje formatowania przyjęte w książce (22)
- Struktura książki (23)
Przeczytaj to najpierw (25)
- Głuchy telefon (25)
- Wspólne porozumienie można osiągnąć bezproblemowo (28)
- Nie staraj się pisać idealnych dokumentów (29)
- Dobre dokumenty są jak zdjęcia z wakacji (30)
- Dokumenty są jak ściągi (31)
- Mów o tym, co ważne (32)
- Dziś i jutro (32)
- Oprogramowanie nie jest najważniejsze (33)
- No dobra, nie chodzi o samych ludzi (34)
- Wytwarzaj mniej (35)
- Brzydkie słowo na "w" (36)
- To właściwie tyle (37)
1. Obraz całości (39)
- Słowo na "a" (39)
- Historie są do opowiadania, nie do czytania (40)
- Opowiadanie historii w całości (41)
- Gary i tragedia płaskiego rejestru (42)
- Mów i zapisuj (43)
- Naszkicuj zarysy pomysłu (44)
- Opisz klientów i użytkowników (45)
- Opowiedz historie użytkowników (46)
- Zapoznaj się ze szczegółami i możliwościami (49)
2. Produkuj mniej (55)
- Mapowanie pomaga dużym grupom uzyskać wzajemne zrozumienie (56)
- Mapowanie ułatwia znajdowanie luk w opowieści (59)
- Do zrobienia zawsze jest za dużo (59)
- Wydziel minimalne, działające wydanie produktu (60)
- Wydziel harmonogram produkcji (61)
- Nie priorytetyzuj funkcji, tylko rezultaty (62)
- To czysta magia - naprawdę (62)
- Dlaczego MVP jest takie ważne (65)
- Nowe MVP wcale nie jest produktem! (66)
3. Ucz się szybciej (69)
- Zacznij od omówienia korzyści (70)
- Zweryfikuj problem (70)
- Ucz się z prototypów (71)
- Ludzie mogą chcieć nie tego, czego potrzebują (72)
- Twórz, aby się uczyć (72)
- Powtarzaj aż do uzyskania funkcjonalności (75)
- Jak tego nie robić (75)
- Zdobywanie weryfikowanej wiedzy (76)
- Minimalizuj swoje eksperymenty (77)
- Podsumowanie (78)
4. Kończ na czas (79)
- Opowiedz zespołowi o wszystkim (80)
- Jak skutecznie szacować czas (81)
- Budowanie kawałek po kawałku (82)
- Nie wypuszczaj pojedynczych plastrów (83)
- Jak skutecznie szacować czas - sekret drugi (83)
- Zarządzaj swoim budżetem (84)
- Iteratywnie i przyrostowo (88)
- Otwarcie, gra środkowa i gra końcowa (88)
- Podziel strategię produkcyjną na mapie (89)
- Wszystko sprowadza się do ryzyka (90)
- Co teraz? (90)
5. Już wiesz, jak to robić (91)
- 1. Wypisz swoją opowieść krok po kroku (91)
- 2. Ułóż swoją opowieść (94)
- 3. Zastanów się nad innymi wariantami historii (95)
- 4. Opracuj rdzeń mapy (97)
- 5. Wydziel działania umożliwiające osiągnięcie konkretnego rezultatu (98)
- I już! Wiesz już wszystko, co trzeba (99)
- Wypróbuj to w domu i w pracy (100)
- Mapa opowiada o tym, co jest dziś, nie o jutrze (101)
- Wypróbuj to w praktyce (102)
- Programistom trudniej (103)
- Mapa to dopiero początek (104)
6. Cała prawda o historyjkach (109)
- Absurdalnie prosty pomysł Kenta (109)
- Proste nie znaczy łatwe (110)
- Ron Jeffries i trzy C (111)
- Hasła i obrazy (113)
- To tyle (114)
7. Opowiadanie lepszych historii (115)
- Szablon Connextra (115)
- Szablonowi zombie i jazda pługiem (118)
- Lista dobrych tematów do omówienia (120)
- Rób zdjęcia z wakacji (123)
- To rzeczywiście dużo zachodu (124)
8. Karteczka to nie wszystko (125)
- Różni ludzie, różne dyskusje (125)
- Potrzebujemy większej kartki (126)
- Grzejniki i lodówki (128)
- Piła to nie młotek (130)
9. Karteczka to dopiero początek (135)
- Miej w głowie jasną wizję (136)
- Stwórz tradycję przekazu opowieści (136)
- Sprawdzaj wyniki swojej pracy (137)
- To nie jest Twoja zabawka (138)
- Twórz, aby się uczyć (139)
- Nie chodzi tylko o oprogramowanie (140)
- Planuj naukę, ucz się planować (140)
10. Opowieści są jak tort (141)
- Stwórz przepis (141)
- Pieczenie tortu w kawałkach (143)
11. Łupanie kamieni (147)
- Rozmiar zawsze ma znaczenie (147)
- Opowieści są jak kamienie (148)
- Eposy to wielkie kamienie, którymi się rzuca w ludzi (150)
- Organizuj grupy historyjek tematycznie (151)
- Nie przejmuj się terminologią, tylko snuj opowieści (151)
- Zacznij od okazji (152)
- Odkryj MVS (153)
- Przyjrzyj się szczegółom historyjki w trakcie produkcji (154)
- Dyskutuj podczas produkcji (155)
- Przeprowadź ewaluację każdego elementu (156)
- Przeprowadź ewaluację z użytkownikami i klientami (158)
- Przeprowadź ewaluację z interesariuszami (159)
- Wydaj produkt i ucz się (159)
12. Praca w kamieniołomie (161)
- Wartościowe - Użyteczne - Wykonalne (162)
- Zespół badawczy potrzebuje cudzej pomocy (163)
- Trzej amigos (164)
- Właściciel produktu jako producent (167)
- To nie takie proste (168)
13. Zacznij od okazji (169)
- Prowadź dyskusje o okazjach (169)
- Zbadaj, zrezygnuj lub zastanów się (170)
- O okazjach trzeba mówić (174)
- Okazje a mapowanie historyjek (174)
- Bądź wybredny (179)
14. Tworzenie wzajemnego zrozumienia poprzez odkrywanie (181)
- W odkrywaniu nie chodzi o oprogramowanie (181)
- Cztery kroki do odkrycia (182)
- Czynności, dyskusje, efekty (194)
- Odkrywanie jest tworzeniem wzajemnego zrozumienia (195)
15. Odkrywaj, aby weryfikować wiedzę (197)
- Przeważnie się mylimy (197)
- Stare, niezbyt dobre czasy (198)
- Design thinking (199)
- Jak zepsuć coś dobrego (202)
- Krótkie pętle weryfikujące (203)
- Jak koncepcja Lean Startup zmienia metodę projektowania produktu (204)
- A historyjki i mapy? (208)
16. Udoskonalaj, definiuj i buduj (211)
- Kartki, konwersacje, więcej kartek, więcej konwersacji... (211)
- Przycinanie i szlifowanie (211)
- Warsztaty historyjek (212)
- Planowanie sprintu lub iteracji (214)
- Tłumy nie współpracują (217)
- Dziel i redukuj (218)
- Wykorzystuj mapę historyjek podczas produkcji (222)
- Używaj mapy do odnotowywania postępów (223)
- Używaj prostych map podczas warsztatów historyjek (223)
17. Historyjki są jak asteroidy (227)
- Składanie rozbitych kamieni (228)
- Nie przesadzaj z mapowaniem (230)
- Nie przejmuj się pominiętymi szczegółami (230)
18. Ucz się z wszystkiego, co tworzysz (233)
- Przeglądy zespołowe (233)
- Prowadź przeglądy z innymi członkami organizacji (236)
- Wystarczy (237)
- Ucz się od użytkowników (238)
- Ucz się z wydań (239)
- Terminowe uzyskiwanie wyników (239)
- Wykorzystaj mapę do ocenienia gotowości wydania (240)
Czy to koniec? (243)
Podziękowania (245)
Bibliografia (249)
Skorowidz (251)