W książce skoncentrowano uwagę na marketingowych uwarunkowaniach i implikacjach kryzysu w przedsiębiorstwie. Dyskusja o kryzysach i przetrwaniu, skądinąd bardzo aktualna z punku widzenia kreacji biznesu, nie jest dyskusją wyłącznie o defensywie, czy wycofywaniu się. Jest dyskusją o marketingowym podejściu do radzenia sobie z kryzysami i wyborach, przed jakimi stoi przedsiębiorstwo. W końcowej części publikacji sporo miejsca poświecono marketingowym koncepcjom i strategiom przetrwania. Realizacja strategii przetrwania jest trudna, na ich drodze piętrzą się rozmaite przeszkody, ale jest odpowiednia na zagrożenia, z którymi przedsiębiorstwo w jego normalnym rozwoju zmierza się wielokrotnie. Dla kondycji zarządzania ważne jest, w jaki sposób przedsiębiorstwa przetrwały kryzysy i jak wpłynęło to na ukształtowanie postaw proprzedsiębiorczych. W książce między innymi: * pojęcia kryzysu, przetrwania i rynków schyłkowych w marketingu * strategie przetrwania jako opcje efektywnego funkcjonowania na rynkach schyłkowych * Metodologia strategii przetrwania w międzynarodowym zarządzaniu marketingowym * przykłady realizacji marketingowych strategii przetrwania