Kreowanie wartości spółki poprzez długoterminowe decyzje finansowe

Andrzej Cwynar, Wiktor Cwynar
Kreowanie wartości spółki poprzez długoterminowe decyzje finansowe
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Jeżeli decyzje finansowe w przedsiębiorstwie można podzielić na krótko- i długoterminowe, to ta książka jest poświęcona tym drugim. Jej przedmiotem są prezentowane w kolejnych rozdziałach koszt i struktura kapitału, wypłaty dywidendy i wykupy akcji oraz programy motywacyjnego wynagradzania. Wszystkie te zagadnienia zaprezentowane zostały w tym samym kontekście kreowania wartości spółki. W pewnym sensie jest to książka o finansowych zagadkach. Od czasu ukucia przez F. Blacka terminu zagadka dywidendy (ang. dividend puzzle) społeczność akademicka, rynki finansowe i zarządy spółek bez wątpienia sporo się o niej dowiedziały, choć wciąż pozostaje ona nie do końca rozpoznanym fenomenem o statusie czynnika z niejasnym wpływem na rynkowe wartości spółek. W 1984 r. S. Myers sparafrazował konkluzję F. Blacka o zagadkowości dywidendy, stawiając w jednym ze swoich artykułów kolejne kłopotliwe pytanie dotyczące tego, w jaki sposób spółki ustalają swoje struktury kapitału i odważnie na nie odpowiadając: nie wiemy. Akademicki świat przyznał się po raz kolejny do swojej bezsilności wobec następnej zagadki, tym razem zagadki struktury kapitału (ang. capital structure puzzle). Podobnie rzecz się ma z kosztem kapitału, o szacowaniu którego nie od dziś wiadomo, że dla wielu bardziej przypomina ono sztukę niż naukę. Na skutek włączenia do struktury książki rozdziału poświęconego motywacyjnemu wynagradzaniu jest to jednocześnie praca o nowych rolach dyrektora finansowego i jego współpracowników. Finansista w spółce nie zajmuje się już wyłącznie pozyskiwaniem kapitału i sposobami jego inwestowania, ale coraz częściej również pomiarem wyników działalności, architekturą programu motywacyjnego wynagradzania i relacjami z inwestorami. To też decyzje długookresowe i nawet ta problematyka bywa zaliczana do zbioru korporacyjnych zagadek. Natomiast zarządzanie wartością przedsiębiorstwa (VBM - ang. Value Based Management), które stanowi w tej książce swoistą ramę dla omawianych w kolejnych rozdziałach decyzji finansowych, jest w rzeczywistości systemem zarządzania przedsiębiorstwem, w którym wszystkie wymienione długoterminowe decyzje finansowe są ze sobą sprzężone i podporządkowane realizacji finalnego celu, jakim jest maksymalizacja wartości kreowanej dla akcjonariuszy. Wartość przedsiębiorstwa i wartość dla akcjonariuszy czy wreszcie kreacja wartości dla akcjonariuszy są w tej publikacji pojęciami pierwszoplanowymi, dyktującymi sposób analizy prezentowanych w niej zagadnień.
Data wydania: 2007
ISBN: 978-83-920931-9-0, 9788392093190
Wydawnictwo: Polska Akademia Rachunkowości

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Kreowanie wartości spółki poprzez długoterminowe decyzje finansowe nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Kreowanie wartości spółki poprzez długoterminowe decyzje finansowe. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2025 nakanapie.pl