Konflikty należą do zawodowej codzienności. W obrębie jednego działu, między przełożonymi i pracownikami, w kontaktach pracowników z klientami dochodzi stale do sytuacji, w których relacje społeczne oraz cele firm czy przedsiębiorstw mogą doznawać uszczerbku. Udo Haeske, odwołując się do wielu obrazowych przykładów, pokazuje, jak w miejscu pracy można rozwiązywać narosłe problemy za pomocą mediacji i treningu. Przedstawia możliwości zastosowania mediacji łącznie z przydatnymi alternatywami i wyjaśnia – uwarunkowaną często systemowo – dynamikę konfliktów. Uczy, jak mediator może pomóc zaangażowanym w konflikt, jakie techniki komunikacji powinien opanować oraz jak właściwie porządkować procesy mediacji. Poradnik ten dzięki sprawdzonym i łatwym w zastosowaniu metodom łagodzenia sporów, krótkotrwałym terapiom czy innym strategiom konstruktywnego dialogu z pewnością dobrze posłuży mediatorom, trenerom, doradcom i osobom pełniącym funkcje kierownicze, wskazując optymalną drogę rozwiązywania zatargów w życiu zawodowym.