Celem monografii Kompetencja interkulturowa w teorii i praktyce edukacyjnej jest wskazanie na rosnące znaczenie międzykulturowych aspektów edukacji w globalizującym się świecie oraz w jednoczącej się, ale podkreślającej swój wielokulturowy charakter, Europie. W książce oprócz przemyśleń teoretycznych zostały zaprezentowane praktyczne rozwiązania w edukacji zorientowanej interkulturowo, przede wszystkim w dydaktyce języków obcych, ale także w innych kontekstach edukacyjnych. Autorzy poszczególnych rozdziałów poruszają problematykę wielokulturowości, tożsamości kulturowej, komunikacji interkulturowej, mediacji kulturowych i kompetencji interkulturowej. Publikacja z pewnością zainteresuje wszystkich, którym bliskie są zagadnienia komunikacji interkulturowej i edukacji zorientowanej na kształcenie kompetencji interkulturowej. Materiał do pogłębionej refleksji znajdą w tym tomie zarówno metodycy i nauczyciele języków obcych, jak i kulturoznawcy, antropolodzy kultury czy pedagodzy. Książka adresowana jest także do studentów kierunków humanistycznych i ekonomicznych oraz pracowników firm międzynarodowych, którym nieobce jest doświadczenie ,,zderzenia kultur\".