Książka "Język w komunikacji, w perswazji i w reklamie" składa się z trzech części. Pomyślana jest w ten sposób, że pierwsze dwa rozdziały są podporządkowane części trzeciej, która stanowi podstawowy w tym opracowaniu wykład. Wychodzimy bowiem z założenia, że uchwycenie istoty reklamy, to jest sposobu jej komponowania, upowszechniania i rozumienia przez obie strony dialogu - tj. nadawcy/nadawców i odbiorcy/odbiorców -a przede wszystkim jej skuteczności - jest uzależnione od uświadomienia sobie całego systemu komunikacji interpersonalnej, w tym także - a może przede wszystkim - od dobrze ułożonej strategii perswazyjnej. Nasze opracowanie wychodzi w zasadzie z pozycji naukowych, lingwistycznych, ale nawiązuje - oczywiście w miarę kompetencji autora i potrzeb wywodu - do teorii komunikacji, socjologii i psychologii. W małym stopniu odnosimy się do zagadnień ekonomicznych. W każdym razie można powiedzieć, że opracowanie ma, po części przynajmniej, charakter interdyscyplinarny z przewagą strony językoznawczej. Korzystamy także z różnych informacji praktycznych.