Ustawa z dnia 1 lipca 2009 r. o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców, zwana ?pakietem antykryzysowym?, ma na celu wprowadzenie nowych rozwiązań prawnych ułatwiających działanie firm w okresie obecnego kryzysu finansowego. Poza tą specjalną ustawą, również wiele innych, aktualnie obowiązujących aktów prawnych umożliwia pracodawcom m.in. ograniczenie kosztów związanych z zatrudnianiem. Autorzy, specjaliści z zakresu prawa pracy, szczegółowo omawiają wszystkie rozwiązania zawarte w przepisach, które można zastosować z korzyścią dla firmy: * nowe rozwiązania wynikające z pakietu: uelastycznienie czasu pracy, dofinansowywanie wynagrodzeń i kosztów podnoszenia kwalifikacji, ograniczenia w zatrudnianiu na czas określony, * formy zatrudnienia pozwalające na redukcję kosztów: zatrudnianie bezrobotnych, stażystów, absolwentów, niepełnosprawnych, pracowników tymczasowych, elastyczne formy zatrudniania, ułatwienia wynikające z Kodeksu pracy oraz ?pakiet 50+?, * inne instytucje niwelujące skutki kryzysu: porozumienia zawieszające stosowanie przepisów, właściwa organizacja czasu pracy, Najważniejsze kwestie zilustrowano przykładami i odpowiednimi wzorami dokumentów. Integralną częścią opracowania jest suplement elektroniczny z wzorami dokumentacji i wybranymi aktami prawnymi (w formacie MS Word). Stan prawny na dzień 1 października 2009 r.