Książka poświęcona została zagadnieniom obejmującym obszary z pogranicza technologii kształcenia, dydaktyki i pedeutologii, których wspólnym mianownikiem jest nauczyciel zdobywający umiejętności posługiwania się i wykorzystywania w pracy zawodowej technologii informacyjnej poprzez Internet. Autorka podejmuje problem ważny zarówno dla teorii, jak i praktyki edukacyjnej. Poszukuje bowiem przede wszystkim związków pomiędzy możliwościami i ograniczeniami zastosowania Internetu w edukacji nauczycieli. Niewątpliwym walorem książki jest jej charakter sprzyjający refleksji. To dobry materiał do dyskusji nad przyszłością edukacji informatycznej i edukacji medialnej. Ze względu na zawartą treść książka może być przydatna nauczycielom, administracji szkolnej i samorządowej oraz pracownikom naukowym zajmującym się badaniem skuteczności zastosowania komputerów w edukacji. Książka stanowi także ważny materiał służący do projektowania procesu dokształcania nauczycieli wspomaganego nowoczesną technologią. Szczególnie jest to istotne dziś, w dobie powszechnego wprowadzania komputerów do szkół. Treść prezentowana w książce ma także duże znaczenie dla skutecznego zapobiegania patologiom spowodowanym technologią informacyjną. prof. zw. dr hab. Bronisław Siemieniecki