Hybridity or the Cultural Logic of Globalization

Marwan M. Kraidy
Hybridity or the Cultural Logic of Globalization
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Hybridity, the interaction of people and media from different cultures, is a communication-based phenomenon. Drawing on original research from Lebanon to Mexico and analyzing the use of the term in cultural and postcolonial studies (as well as the popular and business media), Marwan Kraidy offers readers a history of the idea and a set of prescriptions for its future use. Kraidy analyzes the use of the concept of cultural mixture from the first century AD to its present application in the academy and the commercial press. The case studies build an argument for understanding the importance of the dynamics of communication, power, and political-economy as well as culture, in situations of hybridity. Suggesting that such an approach will serve as a useful way to examine how media work in international context, he concludes the book by proposing a new method for studying cultural mixture: critical transculturalism.* Analyzes the ways hybridity has been used, from the first century AD to today, offering an enlightening look at cultural mixture
Data wydania: 2005
ISBN: 978-1-59213-144-0, 9781592131440
Język: angielski
Wydawnictwo: Temple University Press

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Hybridity or the Cultural Logic of Globalization nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Hybridity or the Cultural Logic of Globalization. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl