Kropelka przychodzi na świat jako ostatnie z pięciorga kociąt. Malutki i mokry bardziej przypomina kroplę wody niż żywego kociaka. To staje się inspiracją dla jego kociej mamy do nadania mu takiego właśnie imienia. Po zaledwie paru tygodniach pobytu Kropelki na świecie zły człowiek wykrada go od ukochanej mamy, dając tym samym początek długiemu łańcuchowi koszmarnych doświadczeń, które spadają na kociaka jedno po drugim. Pewnie niejeden z nas dawno by się załamał. Ale nie Kropla. Nasz bohater przechodzi przez kolejne próby zwycięsko, nie żywiąc przy tym do nikogo urazy ani też nie pragnąc zemsty. Choć mały i bezbronny, ma niesamowity hart ducha, zjednując sobie tym wielu przyjaciół zarówno wśród zwierząt, jak i ludzi. Jak wiele możemy się od niego nauczyć!
Ewa Suchecka, doktor nauk humanistycznych, metodyk nauczania języka angielskiego i socjolog. Autorka książki naukowej Uczmy inaczej. Inteligencje wielorakie w nauczaniu
języka angielskiego (Wyd. Akademickie Żak, Warszawa 2013). Pasjonatka książek, a literatury dla dzieci w szczególności, od lat bazuje na nich w swojej pracy dydaktycznej. Długoletnie doświadczenie w nauczaniu anglojęzycznej literatury dziecięcej na Uniwersytecie Warszawskim stało się dla autorki inspiracją do podjęcia próby sprawdzenia własnych sił na tym polu. Do lektury Historii zwyczajnej Kropelki – kota niezwykłego zachęca słowami: „Literatura dziecięca to moja wielka pasja, którą staram się dzielić z tymi, których nauczam, bez względu na ich wiek. Po latach doświadczeń widzę coraz wyraźniej, że miał rację C.S. Lewis twierdząc, iż książka dla dzieci, która podoba się tylko dzieciom, nie jest dobrą książką. Wyprawiając więc Kropelkę w świat, mam iskierkę nadziei, że znajdzie swoich czytelników nie tylko wśród najmłodszych”.
języka angielskiego (Wyd. Akademickie Żak, Warszawa 2013). Pasjonatka książek, a literatury dla dzieci w szczególności, od lat bazuje na nich w swojej pracy dydaktycznej. Długoletnie doświadczenie w nauczaniu anglojęzycznej literatury dziecięcej na Uniwersytecie Warszawskim stało się dla autorki inspiracją do podjęcia próby sprawdzenia własnych sił na tym polu. Do lektury Historii zwyczajnej Kropelki – kota niezwykłego zachęca słowami: „Literatura dziecięca to moja wielka pasja, którą staram się dzielić z tymi, których nauczam, bez względu na ich wiek. Po latach doświadczeń widzę coraz wyraźniej, że miał rację C.S. Lewis twierdząc, iż książka dla dzieci, która podoba się tylko dzieciom, nie jest dobrą książką. Wyprawiając więc Kropelkę w świat, mam iskierkę nadziei, że znajdzie swoich czytelników nie tylko wśród najmłodszych”.
Kropelka (Eng. Droplet) appears in the world as the youngest of the five kittens of his mum. Tiny and wet, he resembles a drop of water more than a living kitten. This inspires his mum to give him such a name. After only a few weeks of his life, an evil man kidnaps him from his family. This becomes the beginning of a long chain of nightmarish experiences falling down on the poor kitten one after another. Probably more than one of us would have broken down long ago. But not Kropelka. Not him. Our hero goes through the successive trials victoriously, neither holding a grudge against anyone, nor willing to revenge. Although small and vulnerable, he has tremendous fortitude which helps him to make friends both among animals and people. How much we can learn from him!
Ewa Suchecka holds Ph.D. in humanities, is also methodologist of English Language Teaching and sociologist (M.A). The author of a research book Uczmy inaczej. Inteligencje wielorakie w nauczaniu języka angielskiego/Multiple Intelligences in teaching EFL/ESL (Wyd. Akademickie Żak, Warszawa, 2013). Long-term teaching and research experience in English Children’s Literature inspired the author to try her hand in this field. A passionate of books, children’s books in particular, she has been intensely applying children’s literature in her teaching. “Children’s literature is my great passion which I try to share with my students, regardless of their age. After years of experience, I can see even more clearly how right C.S. Lewis was while claiming that a children’s story that can only be enjoyed by children is not a good children’s story in the slightest. Sending Kropla out into the world, I have a spark of hope that he will find his readers not only among the youngest.”