Poezja Zuzanny Ginczanki (Sary Poliny Gincburg) to „twórczość, o której chce się myśleć i rozmawiać, która pozwala na reinterpretacje, ponowne odczytania oraz wielokrotne spojrzenia na utwory i postać poetki”, jak piszą we wstępie redaktorki tomu, Katarzyna Kuczyńska-Koschany i Katarzyna Szymańska.
Tom zgromadził artykuły naukowe powstałe z przekonania o potrzebie pogłębiania lektury dorobku tej do niedawna zapomnianej autorki (przywracanej pamięci powszechnej dzięki monografiom Izoldy Kiec czy Agaty Araszkiewicz), której utwory zaskakują poetycką dojrzałością i oryginalnością.
Cel ten został osiągnięty dzięki przybliżeniom polegającym na wnikliwej analizie i interpretacji pojedynczych liryków z bogatej, mimo przedwczesnej śmierci, puścizny poetyckiej Zuzanny Ginczanki.
Szkice składają się na książkę inspirującą, rysującą interesujące perspektywy badawcze, wpisującą się w proces przewartościowywania dotychczasowych rozpoznań twórczości inczanki, książkę stawiającą jednocześnie pytania o możliwość stworzenia nowych punktów odniesienia w interpretacji tej poezji.
Tom zgromadził artykuły naukowe powstałe z przekonania o potrzebie pogłębiania lektury dorobku tej do niedawna zapomnianej autorki (przywracanej pamięci powszechnej dzięki monografiom Izoldy Kiec czy Agaty Araszkiewicz), której utwory zaskakują poetycką dojrzałością i oryginalnością.
Cel ten został osiągnięty dzięki przybliżeniom polegającym na wnikliwej analizie i interpretacji pojedynczych liryków z bogatej, mimo przedwczesnej śmierci, puścizny poetyckiej Zuzanny Ginczanki.
Szkice składają się na książkę inspirującą, rysującą interesujące perspektywy badawcze, wpisującą się w proces przewartościowywania dotychczasowych rozpoznań twórczości inczanki, książkę stawiającą jednocześnie pytania o możliwość stworzenia nowych punktów odniesienia w interpretacji tej poezji.
Tatiana Czerska