Fundamentals of Business Strategy 6vols

M. Augier
Fundamentals of Business Strategy 6vols
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

This collection of selected papers provides a range of fundamental readings in strategic management. The collection covers basic and advanced topics and include selections from both traditional masters in the field as well as writings by contemporary authors. PART 1 contains the classical foundational texts (from scholars such as Herbert Simon, Alfred Chandler and Alfred Sloan) which helped create the field. PART 2 covers the key texts in the areas of industry analysis and competitive strategy (with contributions by Porter, Nalebuf, Ghemewhat and others). PART 3 highlights contributions to the resources-based view (including key articles from Richard Rumelt, Jay Barney and others). PART 4 addresses dynamic capability theory (with contributors such as Sidney Winter, Richard Rumelt, David Teece and others), covering areas such as organizational learning, entrepreneurship and future directions for strategic management. Each volume contains an introduction to the content included. The collection is of great value to scholars, students and practitioners of corporate strategy.
Data wydania: 2007
ISBN: 978-1-4129-0106-2, 9781412901062
Język: angielski
Wydawnictwo: SAGE Publications Ltd

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Fundamentals of Business Strategy 6vols nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Fundamentals of Business Strategy 6vols. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl