Footprints to nowy kurs do języka angielskiego, zgodny z obowiązującą podstawą programową edukacji wczesnoszkolnej. Dzieci chętnie podążą śladem przyjaznych bohaterów, zgłębiając po drodze tajniki języka angielskiego. Kurs Footprints łączy wszystkie obszary edukacyjne na lekcjach języka angielskiego poprzez piosenki, rysunki, zabawy ruchowe, ćwiczenia w parach i grupach, projekty zespołowe, naukę liczb, poznawanie wyrazów związanych z przyrodą, czy lekcje kulturowe dotyczące świąt i obyczajów krajów anglojęzycznych. Nauczyciel ma możliwość rozpoczęcia nauczania w klasie I od poziomu Starter lub od poziomu 1. Pierwsze poziomy Footprints koncentrują się na rozwijaniu sprawności słuchania i mówienia, przygotowując uczniów do nauki języka na kolejnych etapach nauczania. Wdrażają także dzieci do nauki pisania w języku angielskim dzięki ćwiczeniom rozwijającym ich umiejętności motoryczne. Elementy czytania oraz pisanie po śladzie wprowadzane są stopniowo w poziomie 1. Uczniowie, nauczyciele i rodzice szybko polubią Footprints. Specjalny poradnik dla rodziców, słowniczek obrazkowy, CD-ROM z piosenkami i interaktywnymi grami oraz polskie polecenia w zeszycie ćwiczeń umożliwiają zaangażowanie rodziców (także tych nieznających angielskiego), dzięki czemu dzieci również w domu mogą liczyć na pomoc w nauce języka. Nowy komponent Footprints Active Teach do trzech pierwszych poziomów kursu pozwala nauczycielowi zaangażować dzieci we wspólne rozwiązywanie interaktywnych zadań i powtarzanie słów z pomocą powiększonych ilustracji z podręcznika, plakatów i kart obrazkowych. Kurs uwzględnia możliwości rozwojowe i poznawcze uczniów: - Różnorodne ćwiczenia, gry i zabawy stwarzają warunki do pomocnej w nauce języka stymulacji werbalnej, plastycznej, muzycznej i ruchowej. - Rozmaite historyjki łączą otoczenie uczniów ze światem ich bogatej wyobraźni, tworząc naturalny kontekst do nauki. - Przyjaźni bohaterowie motywują dzieci do rozumienia i zapamiętywania nowych słów i wyrażeń. - Obrazy z życia Wielkiej Brytanii przybliżają uczniom zwyczaje i zachowania właściwe ich rówieśnikom.