Ewaluacja osiągnięć w kształceniu geograficznym: ujęcia teoretyczne oraz aplikacyjne

Danuta Piróg, Agnieszka "Geograf" Świętek
10 /10
Ocena 10 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza
Ewaluacja osiągnięć w kształceniu geograficznym: ujęcia teoretyczne oraz aplikacyjne
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
10 /10
Ocena 10 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza

Opis

Książka zawiera pogłębione rozważania nad teoriami, strategiami, metodami oraz narzędziami służącymi do prawidłowej i wielowymiarowej ewaluacji wiedzy i umiejętności geograficznych. Poruszono w niej trzy kluczowe obszary tematyczne. W pierwszym rozdziale zaprezentowano teoretyczne, taksonomiczne oraz praktyczne ujęcia ewaluacji. Scharakteryzowano jej funkcje i modele, rodzaje oceniania oraz przedstawiono rozważania dotyczące dobrych i złych praktyk ewaluacyjnych w geograficznej rzeczywistości szkolnej/akademickiej. Rozdział drugi poświęcono pomiarowi dydaktycznemu. Przedstawiono rodzaje pomiaru, procedurę konstrukcji testów (w tym rodzaje zadań testowych) oraz objaśniono sposoby wykorzystania wyników testów nie tylko do tradycyjnie przypisanej tej formie kontroli – oceny sumującej, ale do oceniania kształtującego i orientującego. W trzecim rozdziale zaprezentowano różne teoretyczne oraz praktyczne koncepcje oceniania geograficznych umiejętności.

Wprowadzenie

1. Ewaluacja—ujęcie teoretyczne, taksonomiczne oraz praktyczne

1.1. Ewolucja i funkcje ewaluacji w procesie kształcenia
1.2. Modele ewaluacji – ujęcie teoretyczne
1.3. Zegar ewaluacyjny
1.4. Rodzaje oceniania
1.5. Ewaluacja w praktyce

2. Rodzaje i funkcje pomiaru w edukacji geograficznej

2.1. Pojęcie i rodzaje pomiaru dydaktycznego
2.2. Procedura konstrukcji testów osiągnięć z geografii
2.3. Rodzaje zadań testowych z geografii i wskazówki do ich zastosowania
2.4. Wyniki testu pisemnego i ich użyteczność

3. Oblicza i praktyki oceniania w kształceniu geograficznym

3.1. Style uczenia się a planowanie i realizacja ewaluacji
3.2. Ocenianie wiedzy i umiejętności geograficznych: przegląd teorii
3.3. Myślenie przestrzenne – wyróżniająca kompetencja w kształceniu i ocenianiu
3.4. Trójwymiarowa taksonomia myślenia przestrzennego
3.5. Standaryzowany test umiejętności myślenia przestrzennego
3.6. Inne strategie oceniania umiejętności przestrzennych

4. Autorefleksja w ewaluacji—narzędzia

4.1. Warsztaty do namysłu nauczyciela nad strategiami ewaluacyjnymi
4.2. Warsztaty do namysłu nauczyciela nad sposobami oceniania
4.3. Warsztaty do wspólnych refleksji nauczyciela i uczniów

Bibliografia

Data wydania: 2022-01-28
ISBN: 978-83-66990-93-7, 9788366990937
Wydawnictwo: Impuls
Stron: 206
dodana przez: Catta

Autor

Danuta Piróg Danuta Piróg Danuta Piróg - doktor habilitowany, profesor UP, kierownik Katedry Badań nad Edukacją Geograficzną w Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie. Od 1999 roku zajmuje się kształceniem i dokształcaniem nauczycieli geografii oraz przyrody. Jest aut...

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Ewaluacja osiągnięć w kształceniu geograficznym: ujęcia teoretyczne oraz aplikacyjne aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

@oficynaIMPULS
2022-01-27
10 /10

Cytaty z książki

O nie! Książka Ewaluacja osiągnięć w kształceniu geograficznym: ujęcia teoretyczne oraz aplikacyjne. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl