Ekosystem internetu rzeczy w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa

Emilian Gwiaździński
Ekosystem internetu rzeczy w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Obecnie można zaobserwować transformację cyfrowej gospodarki, która oddziałuje praktycznie na każdy aspekt życia gospodarczego. Zjawisko to kształtuje nową przestrzeń rynkową, wymuszając konieczność wprowadzenia zmian przez każdego z uczestników rynku. W takich warunkach niezbędne jest nowe spojrzenie na rynek i determinanty budowania przewagi konkurencyjnej. Przewaga ta ma współcześnie charakter dynamiczny, dlatego przedsiębiorstwa, które nie otworzą się na cyfrową przemianę, utracą swoją pozycję konkurencyjną lub nawet znikną z rynku. W efekcie poszukują one sposobów umożliwiających im lepszą adaptację do obserwowanych zmian. Nie dziwi zatem ich coraz większe zainteresowanie technologiami cyfrowymi, które – tak jak Ekosystem internetu rzeczy – są postrzegane jako kluczowe w dalszej ewolucji rynku.

Na podstawie rozważań oraz badań empirycznych wykazano, że większość badanych firm postrzega rolę Ekosystemu Internetu Rzeczy w budowaniu przewagi konkurencyjnej jako znaczącą. Powodem może być możliwość jego implementacji zarówno w zakresie funkcji, jakie zapewnia w swoich różnych konfiguracjach technologicznych, jak i w każdym z kluczowych obszarów działania przedsiębiorstwa. Jego rola jest zróżnicowana w zależności od wielkości, sektora, wiodącego charakteru działalności, branży oraz stopnia dojrzałości cyfrowej danego przedsiębiorstwa.

Zweryfikowane założenia monografii, sformułowane na ich podstawie wnioski oraz zaproponowane rekomendacje dla biznesu stanowią punkt wyjścia do dalszych badań i dyskusji związanych z budowaniem przewagi konkurencyjnej współczesnych przedsiębiorstw. Są także pewnym strategicznym drogowskazem dla firm planujących implementację Ekosystemu internetu rzeczy oraz rozszerzenie swojej działalności.
Data wydania: 2025-03-21
ISBN: 978-83-8331-648-2, 9788383316482
Wydawnictwo: WUL - Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego
Stron: 202
dodana przez: Vernau

Autor

Emilian Gwiaździński dr Emilian Gwiaździński - Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingu.

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Ekosystem internetu rzeczy w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Ekosystem internetu rzeczy w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2025 nakanapie.pl