Niniejsza książka jest wprowadzeniem do tematu o Dzieciach Indygo i została napisana z myślą o rodzicach, opiekunach i nauczycielach, którzy w głównej mierze odczuwają i obserwują zmiany, jakie zachodzą w zachowaniach dzieci. Autorzy książki Dzieci Indygo całą wiedzę zebraną z własnych obserwacji, doświadczeń rodziców, uwag i obserwacji nauczycieli, postanowili przekazać w formie książki. Powodem powyższego były również pytania, jakie kierowali rodzice do Lee Carroll i Jan Tober podczas prowadzonych przez nich seminariów. Celem tej książki jest pokazanie szerokiego spektrum różnego rodzaju problemów z jakimi spotykają się obecnie rodzice w wychowaniu dzieci. Dotyczy to również nauczycieli w przedszkolach i szkołach. Dzieci, które przychodzą w dzisiejszych czasach na Ziemię w znaczny sposób swoim zachowaniem i sposobem bycia różnią się od dotychczas funkcjonujących stereotypów do których jesteśmy przyzwyczajeni. Odczuwamy to wszyscy, bez względu na to, czy uczestniczymy bezpośrednio w wychowaniu dzieci, czy też jesteśmy osobami z otoczenia. Echo tych zmian znajduje również odbicie w wiadomościach przekazywanych w gazetach, radio i telewizji oraz na forach internetowych. Obecnie wszystkie dzieci, które się rodzą, to są dzieci z nową energią,energią dającą możliwość sposobu życia które odbiega od stereotypów do jakich jesteśmy przyzwyczajeni. A to oznacza, że my, dorośli, potrzebujemy się otworzyć na te wszystkie zachodzące zmiany i szybko się ich uczyć, by rozumieć dzisiejsze dzieci. Potrzebujemy się tego uczyć i akceptować oraz stworzyć tym dzieciom warunki do ich samorealizacji. Świadomość tych zmian i świadomość zmieniającej się energii to jednocześnie świadomość że wszystkie dzieci które obecnie przychodzą na Ziemię są w tej energii i wszystkie potrzebuję szczególnej uwagi i aktywnego udziału rodziców i otaczającego ich środowiska w ich wychowaniu. Ponadto informacje znajdujące się w książce są doskonałym materiałem dla rodziców (oraz wszystkich dorosłych osób zainteresowanych własnym rozwojem), dzięki któremu mogą się rozwijać razem z dziećmi i zrozumieć, że na równi z dziećmi jesteśmy przede wszystkim bytem duchowym i stanowimy w tym zakresie jedność.