Znakomity przewodnik dla każdego, kto myśli o karierze menedżera i chciałby zajrzeć za kulisy zarządzania wielkimi korporacjami. Jest to jednak absolutna antyteza „Przewodnika korporacyjnego szczura”. Sławomir Lachowski przedstawia czytelnikowi swoją autorską wizję zarządzania, w której fundamentalną rolę odgrywają wartości i drugi człowiek. Autor przekonuje – i robi to z powodzeniem, że nie można być skutecznym menedżerem, jeśli nie dąży się do bycia dobrym człowiekiem. Maciej Witucki, prezes Zarządu Telekomunikacji Polskiej SA Książka ukazuje, jak w oparciu o konkretne wartości budować kulturę korporacyjną, która wykorzystuje w pełni potencjał kapitału ludzkiego organizacji i przekłada się na trwałą przewagę konkurencyjną. Sukces menedżerski autora został szybko doceniony przez rynek. Opisane szczegółowo, w formie Mapy Drogowej, wdrożenie zarządzania przez wartości okazało się nie tylko etycznie słuszne, ale przełożyło się na wysoką wycenę giełdową. Po raz kolejny sprawdziło się hasło: „If you do good, you will do well". Wiesław Rozłucki, prezes Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 1991–2006