PrzEKONaj się cO decyduje zaMIAst Ciebie!
Książka Franka pokazuje, że gdy każesz studentom rozejrzeć się wokół, potrafią dostrzec bardzo ciekawe rzeczy. Okazuje się, że podstawowe założenia ekonomii dostarczają przekonywujących wyjaśnień dla naszych działań i ich rezultatów. To wspaniała metoda nauczania tego przedmiotu. Prawdę mówiąc, bardzo przydatna jako poprawka dla reszty nas, ekonomistów.
Robert Solow, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii.
Dlaczego mleko sprzedawane jest w prostokątnych opakowaniach, a coca-cola w cylindrycznych? Co sprawia, że w niektórych krajach jajka o białych skorupkach są droższe niż te brązowe? Czemu służą zamki w drzwiach sklepów czynnych przez całą dobę? Z jakiej przyczyny nowojorskie taksówki są żółte? Dlaczego na monetach znane osoby są portretowane z profilu, a na banknotach en face? Z jakiego powodu guziki w ubraniach męskich są po prawej, a w kobiecych po lewej stronie? I co decyduje o tym, że modelki zarabiają o wiele więcej niż modele?
Życie jest pełne zagadek i paradoksów, które wbrew pozorom mają bardzo racjonalne przyczyny! Znany profesor ekonomii oraz jego studenci tropią absurdy codzienności i znajdują dla nich zaskakujące naukowe wyjaśnienia. Oto najlepszy kurs ekonomii dla żółtodziobów. Całość dodatkowo uatrakcyjniają czarno-białe zdjęcia i humorystyczne rysunki.
Robert H. Frank – profesor ekonomii na Cornell University. Felietonista „The New York Times”. Autor wielu publikacji naukowych i popularnonaukowych. W Polsce ukazała się jego Mikroekonomia Jakiej Jeszcze nie było (2007).
Książka Franka pokazuje, że gdy każesz studentom rozejrzeć się wokół, potrafią dostrzec bardzo ciekawe rzeczy. Okazuje się, że podstawowe założenia ekonomii dostarczają przekonywujących wyjaśnień dla naszych działań i ich rezultatów. To wspaniała metoda nauczania tego przedmiotu. Prawdę mówiąc, bardzo przydatna jako poprawka dla reszty nas, ekonomistów.
Robert Solow, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii.
Dlaczego mleko sprzedawane jest w prostokątnych opakowaniach, a coca-cola w cylindrycznych? Co sprawia, że w niektórych krajach jajka o białych skorupkach są droższe niż te brązowe? Czemu służą zamki w drzwiach sklepów czynnych przez całą dobę? Z jakiej przyczyny nowojorskie taksówki są żółte? Dlaczego na monetach znane osoby są portretowane z profilu, a na banknotach en face? Z jakiego powodu guziki w ubraniach męskich są po prawej, a w kobiecych po lewej stronie? I co decyduje o tym, że modelki zarabiają o wiele więcej niż modele?
Życie jest pełne zagadek i paradoksów, które wbrew pozorom mają bardzo racjonalne przyczyny! Znany profesor ekonomii oraz jego studenci tropią absurdy codzienności i znajdują dla nich zaskakujące naukowe wyjaśnienia. Oto najlepszy kurs ekonomii dla żółtodziobów. Całość dodatkowo uatrakcyjniają czarno-białe zdjęcia i humorystyczne rysunki.
Robert H. Frank – profesor ekonomii na Cornell University. Felietonista „The New York Times”. Autor wielu publikacji naukowych i popularnonaukowych. W Polsce ukazała się jego Mikroekonomia Jakiej Jeszcze nie było (2007).