Rozdział I zawiera ćwiczenia jednogłosowe w tonacjach majorowych i minorowych do siedmiu znaków przykluczowych włącznie oraz ćwiczenia atonalne zaczerpnięte głównie z twórczości dodekafonistów wiedeńskich i polskich kompozytorów XX wieku. Pieśni i recytatywy zamieszczone w rozdziale II mają służyć jako ćwiczenia do śpiewania z akompaniamentem fortepianu. Rozdział III obejmuje 20 ćwiczeń zaczerpniętych z literatury fortepianowej i wokalno-instrumentalnej, których wykonanie polega na śpiewaniu wyznaczonej melodii z równoczesnym graniem na fortepianie akompaniamentu. Rozdział IV zawiera 28 dwugłosowych utworów i fragmentów, przeznaczonych do wykonania zespołowego oraz indywidualnego, polegającego na śpiewaniu dowolnego głosu z równoczesnym graniem na fortepianie głosu głosu drugiego, bądź tylko, bądź tylko z wystukiwaniem oburącz rytmu tych głosów. Rozdział V składa się z 15 trzygłosowych utworów i fragmentów zaczerpniętych z literatury wokalnej, fortepianowej i organowej. Rozdział VI zawiera 21 utworów i fragmentów z twórczości chóralnej i organowej, przeznaczonych do wykonania przez cztery osoby w obsadzie grupowej lub pojedynczej.