Problematyka Opakowanie i forma, w której zostało zaprojektowane, ma do spełnienia klika prostych funkcji: umożliwia dystrybucję i przechowywanie produktów, pakuje produkt w sposób prosty acz skuteczny, informuje konsumentów o tym, jaki produkt znajduje się w środku oraz jak z niego korzystać. Na ostateczny kształt opakowania ma wpływ bardzo wiele czynników. Książka Czym jest projektowanie opakowań? opisuje te czynniki, począwszy od analizy wytycznych klienta, co wpływa na podeście designera do pracy nad danym projektem. Anatomia projektu W książce Czym jest projektowanie opakowań? design opakowania rozłożono na czynniki pierwsze. Możemy się z niej dowiedzieć, jak stosowane są poszczególne komponenty -takie jak struktura, rozkład i hierarchia informacji, fotografie, ilustracje czy elementy wykończeniowe opakowania - wszystkie razem i każdy z osobna. Książka prezentuje także różnorodne podejścia do projektowania opakowań oraz to, w jaki sposób projektanci stale wykorzystują coraz nowsze rozwiązania technologiczne, dostosowując je do wymagań swoich klientów. Portfolia Projektowanie opakowań to dział designu, którym zajmuje się dość eklektyczna grupa projektantów. Niektórzy z nich pracują dla wielkich firm o zasięgu globalnym, inni działają niezależnie, pracując dla konkretnego rynku, kraju lub też w zespołach designerskich będących częścią firm działających na zupełnie innym polu. Ostatni dział książki, w którym przeanalizowano pracę różnych agencji designu, pokazuje jak inspirujące i kreatywne może być projektowanie opakowań. \"Pełna oryginalnych myśli gruntownie napisana książka prezentująca inspirujące projekty - doskonała dla studentów i dla każdego, kto stawia swoje pierwsze kroki w ekscytującym świecie projektowania opakowań\". Grafik \"Książka obfituje w przykłady projektów opakowań, a każdy z nich jest przeanalizowany pod względem struktury, komunikatywności i przekazu graficznego\". Impackt \"Książka z równą swobodą opisuje kwestie globalne, historyczne i środowiskowe dotyczące przemysłu opakowań i podaje praktyczne porady, jak tworzyć rozmaite formy opakowań, takie jak pudełka kartonowe, butelki czy opakowania płyt CD. Jeśli twoim celem jest tworzenie przełomowych strategii marketingowych i strategii budowy opakowań dla różnorodnych klientów - tutaj znajdziesz wiele ciekawych informacji i inspiracji\". Computer Arts Project Recenzja Niezwykle inspirująca książka poruszającą różne aspekty projektowania opakowań.Autor prostym językiem opisuje skomplikowany proces powstawania projektów oraz przedstawia różne, często bardzo oryginalne sposoby ich realizacji. Uzmysławia jak trudna to dziedzina sztuki, a jednocześnie jak ciekawa. Odpowiada na pytanie jak skutecznie pogodzić zapotrzebowanie rynku, wizję klienta z projektem na wysokim poziomie.Ta okraszona wieloma przykładami książka prezentuje różnorodne podejście do projektowania. Zarówno profesjonaliści jak i początkujący designerzy znajdą w niej wiele ciekawych informacji i inspirujących przykładów. Dr Anna Kłos,Wykładowca Projektowania Graficznego w Europejskiej Akademii Sztuki w Wyższej Szkole Informatyki Stosowanej i Zarządzania w Warszawie