Według wyszukiwarki Google jeszcze kilka lat temu słowo "celebryta" nie było powszechnie znane. Jednakże w krótkim czasie pojęcie to przeszło gwałtowną ewolucję, zajmując wysokie miejsce w codziennym słowniku marketingu i reklamy. W erze Internetu, telewizji i spełniającej się przepowiedni o globalnej wiosce, gwiazda reklamująca swoją twarzą, nazwiskiem i dorobkiem produkt lub ideę jest coraz więcej warta.
Ten właśnie błyskawiczny rozwój zarówno pojęcia "celebryta", jak i jego roli w otaczającym nas świecie zainspirował autorów książki '' Celebryci w ataku'' (Agora 2010) do analizy problemu i odpowiedzenia na pytanie - Czy angażowanie celebryty do promocji produktu, idei jest opłacalne - wizerunkowo i finansowo?
Autorzy - Robert Niczewski i Jakub Potrzebowski - którzy od 15 lat działają w branży mediów i tworzą kampanie reklamowe, udzielają odpowiedzi bardzo wyczerpującej, czasami przewrotnej, starając się uchwycić zarówno te pozytywne jak i negatywne strony reklamowego mariażu reklamodawcy i celebryty.
Książka ''Celebryci jest pierwszą, analityczną pozycją traktującą o życiu gwiazd i ich współpracy z branżą reklamową. To jednocześnie próba stawienia czoła zagadnieniu wpływu życia gwiazd na życie społeczeństwa, zbiór analitycznych, aczkolwiek subiektywnych, przemyśleń na ten temat, popartych licznymi przykładami z rynku polskiego i światowego. Lektura dostarczy czytelnikom informacji na temat celebrytów i ich udziału w rynku reklamy, jak również pomoże zrozumieć, w jaki sposób budować strategie reklamowe z udziałem celebrytów i gwiazd, aby osiągnąć zamierzony cel.
Czytelnik znajdzie odpowiedzi na różne pytania : Jak stacja TVN promuje swoje gwiazdy, jak spadła wycena akcji na giełdzie partnerów reklamowych Tigera Wood'sa w wyniku jego skandalu z udziałem prostytutek czy ile bossowie Las Vegas są w stanie zapłacić Madonnie za jej występy w światowej stolicy hazardu, żeby przezwyciężyć kryzys……..
Karolina Korwin-Piotrowska, znana dziennikarka telewizyjna programu o życiu gwiazd ''Magiel Towarzyski'' w stacji TVN , autorka przedmowy książki tak pisze o tej pozycji :
'' Mamy XXI wiek. Częściej niż do kościoła chodzimy do tłocznych galerii handlowych, a mądrości zamiast z ambony chętniej słuchamy z telewizora lub internetu. Czasy się zmieniły, a nasze wzorce uległy ogromnej zmianie. Na lepsze czy gorsze? To dopiero jest pytanie! ……..Bo, paradoksalnie, w czasach upadku i wyczerpania dawnych wzorców i autorytetów, coraz bardziej potrzebujemy nowych. Tak jesteśmy skonstruowani i nic tego nie zmieni! I choć coraz bliżej nam do prawdziwych gwiazd i nasze dzieci pewnie będą latały na wakacje w kosmos, nadal mamy marzenia. I lubimy je spełniać.''
Zapraszamy do lektury.
Ten właśnie błyskawiczny rozwój zarówno pojęcia "celebryta", jak i jego roli w otaczającym nas świecie zainspirował autorów książki '' Celebryci w ataku'' (Agora 2010) do analizy problemu i odpowiedzenia na pytanie - Czy angażowanie celebryty do promocji produktu, idei jest opłacalne - wizerunkowo i finansowo?
Autorzy - Robert Niczewski i Jakub Potrzebowski - którzy od 15 lat działają w branży mediów i tworzą kampanie reklamowe, udzielają odpowiedzi bardzo wyczerpującej, czasami przewrotnej, starając się uchwycić zarówno te pozytywne jak i negatywne strony reklamowego mariażu reklamodawcy i celebryty.
Książka ''Celebryci jest pierwszą, analityczną pozycją traktującą o życiu gwiazd i ich współpracy z branżą reklamową. To jednocześnie próba stawienia czoła zagadnieniu wpływu życia gwiazd na życie społeczeństwa, zbiór analitycznych, aczkolwiek subiektywnych, przemyśleń na ten temat, popartych licznymi przykładami z rynku polskiego i światowego. Lektura dostarczy czytelnikom informacji na temat celebrytów i ich udziału w rynku reklamy, jak również pomoże zrozumieć, w jaki sposób budować strategie reklamowe z udziałem celebrytów i gwiazd, aby osiągnąć zamierzony cel.
Czytelnik znajdzie odpowiedzi na różne pytania : Jak stacja TVN promuje swoje gwiazdy, jak spadła wycena akcji na giełdzie partnerów reklamowych Tigera Wood'sa w wyniku jego skandalu z udziałem prostytutek czy ile bossowie Las Vegas są w stanie zapłacić Madonnie za jej występy w światowej stolicy hazardu, żeby przezwyciężyć kryzys……..
Karolina Korwin-Piotrowska, znana dziennikarka telewizyjna programu o życiu gwiazd ''Magiel Towarzyski'' w stacji TVN , autorka przedmowy książki tak pisze o tej pozycji :
'' Mamy XXI wiek. Częściej niż do kościoła chodzimy do tłocznych galerii handlowych, a mądrości zamiast z ambony chętniej słuchamy z telewizora lub internetu. Czasy się zmieniły, a nasze wzorce uległy ogromnej zmianie. Na lepsze czy gorsze? To dopiero jest pytanie! ……..Bo, paradoksalnie, w czasach upadku i wyczerpania dawnych wzorców i autorytetów, coraz bardziej potrzebujemy nowych. Tak jesteśmy skonstruowani i nic tego nie zmieni! I choć coraz bliżej nam do prawdziwych gwiazd i nasze dzieci pewnie będą latały na wakacje w kosmos, nadal mamy marzenia. I lubimy je spełniać.''
Zapraszamy do lektury.