Można być realistą w odniesieniu do rozważań matematycznych bez konieczności przyjmowania istnienia obiektów matematycznych. Według Hilary Putnama realizm jest jedyną filozofią która umożliwia wyjaśnienie wielu kwestii w filozofii nauki, a w szczególności implikuje, że sukcesu nauki nie trzeba uważać za cud. Są dwa argumenty na rzecz realizmu w filozofii matematyki: doświadczenie matematyczne i doświadczenie fizyczne. Oba są zresztą ze sobą silnie powiązane. W konsekwencji nie można być na przykład realistą w odniesieniu do teorii fizycznej, a jednocześnie nominalistą w odniesieniu do matematyki. Spora część matematyki została rozwinięta ze względu na zastosowania fizyczne, a z drugiej strony duża część matematyki znalazła zastosowanie w fizyce ". Proponowana pozycja jest owocem doświadczeń autorek z prowadzenia przez wiele lat wykładów i ćwiczeń z matematyki na różnych Wydziałach SGGW. Książka zawiera obszerny materiał dotyczący rachunku całkowego funkcji jednej, dwu i trzech zmiennych. Nie jest tajemnicą, że przystępując do studiowania tych zagadnień oczekuje się od Czytelnika solidnego przygotowania matematycznego z zakresu rachunku różniczkowego funkcji jednej i wielu zmiennych. Takie przygotowanie występuje w pierwszej fazie nauczania matematyki, przewidziane programami studiów w pierwszym semestrze lub w pierwszej części pierwszego semestru - w zależności od liczby godzin matematyki na danym Wydziale.