Wkrocz w świat trójwymiarowej grafiki programu Blender
Blender jest najbardziej zaawansowanym darmowym pakietem do tworzenia grafiki trójwymiarowej. Umożliwia wygodne modelowanie za pomocą wielu typów obiektów, stosowanie efektów specjalnych, przygotowywanie realistycznych renderingów, a także udostępnia silnik graficzny do gier oraz liczne funkcje do tworzenia animacji. Pod względem możliwości Blender nie ustępuje komercyjnym produktom, a o zasłużonej popularności tego programu świadczą miliony jego pobrań i nieustannie rosnące grono użytkowników.
"Blender. Kompendium" to wszechstronny podręcznik z zakresu teorii i praktyki tworzenia modeli i animacji trójwymiarowych skierowany zarówno do początkujących, jak i bardziej zaawansowanych grafików 3D. Dzięki niemu poznasz interfejs i podstawowe funkcje programu Blender, techniki edycji obiektów czy metody przygotowywania materiałów oraz tekstur. Nauczysz się manipulować oświetleniem i kamerami, tworzyć animacje oraz renderować sceny. Dowiesz się także, jak wykorzystać najnowsze funkcje programu Blender, takie jak System Nodes czy Render Layers.
Interfejs i funkcje programu Blender
Edytowanie obiektów i tekstu
Stosowanie Modifiers
Przygotowywanie materiałów i tekstur
Modelowanie poprzez mapowanie UV
Korzystanie z funkcji System Nodes
Operowanie kamerą i manipulowanie oświetleniem
Stosowanie efektów fizycznych (m.in. Particles, Soft Body)
Wprowadzenie do animacji
Stosowanie filtrów Constraints
Renderowanie obrazów
Blender jest najbardziej zaawansowanym darmowym pakietem do tworzenia grafiki trójwymiarowej. Umożliwia wygodne modelowanie za pomocą wielu typów obiektów, stosowanie efektów specjalnych, przygotowywanie realistycznych renderingów, a także udostępnia silnik graficzny do gier oraz liczne funkcje do tworzenia animacji. Pod względem możliwości Blender nie ustępuje komercyjnym produktom, a o zasłużonej popularności tego programu świadczą miliony jego pobrań i nieustannie rosnące grono użytkowników.
"Blender. Kompendium" to wszechstronny podręcznik z zakresu teorii i praktyki tworzenia modeli i animacji trójwymiarowych skierowany zarówno do początkujących, jak i bardziej zaawansowanych grafików 3D. Dzięki niemu poznasz interfejs i podstawowe funkcje programu Blender, techniki edycji obiektów czy metody przygotowywania materiałów oraz tekstur. Nauczysz się manipulować oświetleniem i kamerami, tworzyć animacje oraz renderować sceny. Dowiesz się także, jak wykorzystać najnowsze funkcje programu Blender, takie jak System Nodes czy Render Layers.
Interfejs i funkcje programu Blender
Edytowanie obiektów i tekstu
Stosowanie Modifiers
Przygotowywanie materiałów i tekstur
Modelowanie poprzez mapowanie UV
Korzystanie z funkcji System Nodes
Operowanie kamerą i manipulowanie oświetleniem
Stosowanie efektów fizycznych (m.in. Particles, Soft Body)
Wprowadzenie do animacji
Stosowanie filtrów Constraints
Renderowanie obrazów