Szósty tom serii: „Biblioteka Katedry Biografistyki Pedagogicznej”. W globalizującym się świecie, w którym człowiek czuje się coraz bardziej osamotniony i wyobcowany, tradycja pozwala budować poczucie tożsamości i przynależności. Tom został poświęcony biografiom osób, które sięgają do tradycji, badają ją lub kultywują. Teksty zostały zebrane w trzy cykle tematyczne: „Edukacja etnoregionalna”, „Badania naukowe i edukacja muzyczna prowadzone przez Fundację «Muzyka Kresów»” oraz „Biografie działaczy ludowych i badaczy tradycji”. Autorzy tekstów składających się na pierwszą część analizują znaczenie biografistyki w edukacji etnoregionalnej. Czytelnik będzie mógł przyjrzeć się praktykom biograficznym w edukacji etnoregionalnej Ukrainy i Słowacji, biografii rodzinnej w edukacji kulturalnej czy wizerunkowi małych ojczyzn prezentowanemu w muzeach oraz doświadczeniom płynącym z obserwacji uczestniczącej badacza, który próbuje przyswoić obcą kulturę, a zwłaszcza język. Drugi cykl przedstawia historię śpiewaczki Olgi Pawluczuk i działalność Fundacji „Muzyka Kresów”. Celem fundacji jest jednoczenie środowisk intelektualnych w pracy nad odtworzeniem tożsamości narodowej i kulturowej grup etnicznych Europy Środkowo-Wschodniej. Trzecia część zawiera biografie działaczy ludowych i badaczy tradycji. Redakcja: R. Skrzyniarz, E. Kuryluk, B. Drozd