Auto-Moto PRL to niezwykła i bezkonkurencyjna publikacja o codziennych i niecodziennych polskich pojazdach okresu PRL. Dla osób pamiętających minioną epokę jest to sentymentalne wspomnienie dwóch, czterech a nawet więcej kółek ? obiektów zachwytu, młodzieńczych marzeń, a w końcu własnych, wyczekanych wehikułów. Z kolei dla tych, którzy nie zetknęli się osobiście z poprzednim systemem, zebrany w książce materiał jest niebywałą okazją do przybliżenia sobie tematyki dawnej polskiej motoryzacji. Warszawy, Syreny, Fiaty, Żuki, Nysy, Stary, Jelcze, SHL, WFM, WSK, Osy, czy w końcu legendarne Junaki ? wszystko to, a także wiele innych konstrukcji seryjnych i prototypowych zostało opisanych w ciekawy sposób. Zagłębiając się w lekturę poznajemy historię polskiej powojennej motoryzacji z uwzględnieniem wszystkich produkowanych w Polsce samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych oraz motocykli i motorowerów. Każdy model został omówiony od momentu powstania koncepcji do zakończenia jego produkcji. Przy okazji nie pominięto znaczących, wręcz historycznych prototypów, takich jak: Warszawa 210, Syrena Sport czy Beskid, które niestety nigdy nie trafiły na linie produkcyjne. Opisy ilustrowane są wieloma niepublikowanymi wcześniej fotografiami. Są to zarówno zdjęcia z faz badawczych, przedprodukcyjnych, produkcyjnych, jak również scenki z życia. Rodzinne wyjazdy wakacyjne, pierwsze przejażdżki z miłością życia, widok lśniących pojazdów na wystawach Polmozbytu, czy nawet kolejki po benzynę ? to ilustracje, które u niejednego czytelnika przywołają liczne wspomnienia i z pewnością skłonią do opowieści dzieciom i wnukom jak to kiedyś jeździło się np. Syreną. Smaku książce dodają komentarze Patryka Mikiciuka ? znanego telewizyjnego dziennikarza motoryzacyjnego, współtwórcy Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach, człowieka młodego ale bardzo dobrze zapoznanego z tematyką dawnej motoryzacji.