Spis treści: Elżbieta Basiul; Droga powstawania określonych efektów kolorystycznych na powierzchniach obrazów sztalugowych Ewa Pańczyk, Lech Waliś, Józef Flik, Justyna Olszewska-Świetlik; Badania bieli ołowiowej w wybranych obrazach szkoły śląskiej z 2. pół. XV wieku metodą neutronowej analizy aktywacyjnej Andrzej Jarmiłko; Pigmenty i spoiwa używane w ruskim malarstwie ikonowym od XV do XIX wieku Dariusz Markowski; Gotycki obraz ,,Madonna z różą" z kościoła konkatedralnego w Bydgoszczy - ikonografia, historia, technika Robert Rogal; Transfer renesansowego sgraffita z zamku Dewinów-Bibersteinów w Żarach. Część II Maria Roznerska, Hanna Wójt; Ekstrakcja mas woskowo-żywicznych z obrazów zabytkowych będących w ponownej konserwacji Ewa Roznerska-Świerczewska; Konserwacja i restauracja podwieszanego stropu olejnego na podłożu gipsowym w zabytkowej willi w Eisenach w Niemczech Elżbieta Szmit-Naud; Analiza przykładów zbieleń retuszy konserwowanych obrazów sztalugowych w polskich zbiorach Katarzyna Wantuch-Jarkiewicz; Renesansowa rama z Muzeum Narodowego w Poznaniu, analiza stylistyczna i próba rekonstrukcji brakujących elementów