Dzieciom trzy- i czteroletnim nauka poprzez zabawę przychodzi z duża łatwością, bo robią to dla przyjemności i bez wysiłku. Dlatego naukę czytania powinno się rozpocząć od najmłodszych lat życia, kiedy dziecko nie odczuwa jeszcze przymusu nauki.
Celem dydaktycznym książeczki ABECADŁO cześć 2 jest kształcenie umiejętności:
- rozpoznawania liter jako znaków graficznych,
- rozróżniania liter drukowanych i pisanych: wielkich i małych,
- odwzorowywania i ustalania ich kolejności w alfabecie,
- kojarzenia głoski z jej graficznym obrazem,
- łączenia w pary liter z obrazkiem, którego nazwa rozpoczyna się od danej litery,
- odszukiwania i odczytywania liter drukowanych i pisanych zlanych z tłem,
- łączenia liter pisanych z ich drukowanymi odpowiednikami oraz łączenia liter drukowanych z ich pisanymi odpowiednikami,
- odszukiwania takich samych liter w zbiorach,
- odczytywania prostych trzyliterowych wyrazów, łączenia dwóch sylab w jeden wyraz.
Celem dydaktycznym książeczki ABECADŁO cześć 2 jest kształcenie umiejętności:
- rozpoznawania liter jako znaków graficznych,
- rozróżniania liter drukowanych i pisanych: wielkich i małych,
- odwzorowywania i ustalania ich kolejności w alfabecie,
- kojarzenia głoski z jej graficznym obrazem,
- łączenia w pary liter z obrazkiem, którego nazwa rozpoczyna się od danej litery,
- odszukiwania i odczytywania liter drukowanych i pisanych zlanych z tłem,
- łączenia liter pisanych z ich drukowanymi odpowiednikami oraz łączenia liter drukowanych z ich pisanymi odpowiednikami,
- odszukiwania takich samych liter w zbiorach,
- odczytywania prostych trzyliterowych wyrazów, łączenia dwóch sylab w jeden wyraz.