Dzieciom trzy- i czteroletnim nauka poprzez zabawę przychodzi z duża łatwością, bo robią to dla przyjemności i bez wysiłku. Dlatego naukę czytania powinno się rozpocząć od najmłodszych lat życia, kiedy dziecko nie odczuwa jeszcze przymusu nauki. Celem dydaktycznym książeczek ABECADŁO cześć 1 i 2 jest kształcenie umiejętności: rozpoznawania liter jako znaków graficznych, rozróżniania liter drukowanych i pisanych: wielkich i małych, odwzorowywania i ustalania ich kolejności w alfabecie, kojarzenia głoski z jej graficznym obrazem, łączenia w pary liter z obrazkiem, którego nazwa rozpoczyna się od danej litery, odszukiwania i odczytywania liter drukowanych i pisanych zlanych z tłem, łączenia liter pisanych z ich drukowanymi odpowiednikami oraz łączenia liter drukowanych z ich pisanymi odpowiednikami, odszukiwania takich samych liter w zbiorach, odczytywania prostych trzyliterowych wyrazów, łączenia dwóch sylab w jeden wyraz.