Doktor habilitowany nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Antropologii Literatury i Badań Kulturowych UJ. Absolwent Polonistyki UJ, stopień doktora uzyskał na podstawie rozprawy poświęconej powieści fantasy w XX wieku.
Wykładowca na studiach niestacjonarnych informatyki stosowanej na kierunku Produkcja gier wideo. W latach 2010–2013 asystent w Zakładzie Technologii Gier. W latach 2011–2013 także opiekun Studenckiego Koła Informatyki Stosowanej.
W ramach pracy naukowej (a także w ramach spędzania wolnego czasu) zajmuje się grami wideo, literaturą fantasy, bada kultury fanowskie, nowe media i baśnie.
Autor licznych artykułów naukowych, publikowanych m.in. w „Czasie Kultury”, „Kulturze Współczesnej” i „Ekranach”; opiekun Koła Naukowego Tekstów Kultury oraz kierownik Ośrodka Badań Groznawczych.
Jako dziecko otrzymał wyjątkowo udany prezent komunijny – komputer ZX Spectrum, który umożliwił mu poznawanie świata gier.
Wykładowca na studiach niestacjonarnych informatyki stosowanej na kierunku Produkcja gier wideo. W latach 2010–2013 asystent w Zakładzie Technologii Gier. W latach 2011–2013 także opiekun Studenckiego Koła Informatyki Stosowanej.
W ramach pracy naukowej (a także w ramach spędzania wolnego czasu) zajmuje się grami wideo, literaturą fantasy, bada kultury fanowskie, nowe media i baśnie.
Autor licznych artykułów naukowych, publikowanych m.in. w „Czasie Kultury”, „Kulturze Współczesnej” i „Ekranach”; opiekun Koła Naukowego Tekstów Kultury oraz kierownik Ośrodka Badań Groznawczych.
Jako dziecko otrzymał wyjątkowo udany prezent komunijny – komputer ZX Spectrum, który umożliwił mu poznawanie świata gier.