Krytyk artystyczny, pisarz i wykładowca. Był profesorem literatury amerykańskiej na University of Texas i State University of New York oraz kuratorem wystaw m.in. w Centre Pompidou, Palazzo Grassi, Bundeskunsthalle, Tate Modern, Lille Métropole Musée czy Institut des hautes études en arts plastiques. Autor licznych esejów, m.in. Lecture de la poésie américaine (1968), Expressionnisme, dada, surréalisme et autres ismes (1976), L’avant-garde russe (1979), La révolution cubiste (1982), Les peintres révolutionnaires mexicains (1985), Braque (1987), Arp (1988), Malévitch (1991), Léger, peintre dans la cité (1994), Mondrian et l’utopie néo-plastique (1994), Brancusi (1995), Hommes et mouvements du XXe siecle (2005). Komisarz retrospektywy Schulza zorganizowanej w Muzeum Sztuki i Historii Judaizmu w Paryżu (2004) i autor wstępu do francuskiego wydania Dzieł zebranych Schulza (2004).