Ekonomista, uznany profesjonalista z zakresu marketingu strategicznego, digital marketingu, komercjalizacji nowoczesnych technologii i innowacji, zarządzania sprzedażą. Międzynarodowy ekspert shopper marketingu. Od 1990 roku aktywnie wspiera przedsiębiorstwa w zakresie rozwoju. Autor bestsellerów: „Sztuka Rynkologii”, "Sztuka Marketingu", "Druga Sztuka Marketingu", "Trzecia Sztuka Marketingu". Wymieniany przez Whitepress wśród 100 Najbardziej Inspirujących Osób Branży Interaktywnej. Keynote wielu konferencji branżowych, trener biznesu, doradca zarządów. Mentor start-upów w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni i Inkubatorze Starter w Gdańsku. Felietonista Forbes Polska, juror konkursów Superbrands, EFFIE Awards, PRCH Retail Awards, POPAI Poland Awards. Trener biznesu, konsultant zarządów. Jego książka „Sztuka marketingu” stała się bestsellerem iTunes w kategorii „Biznes”. Studiował ekonomię i zarządzanie w Niemczech, Austrii i Polsce. Doktorant Uniwersytetu Gdańskiego. Wykładowca Questus/Chartered Institute of Marketing, Akademii Leona Koźmińskiego, Wyższej Szkoły Bankowej, Uniwersytetu Gdańskiego. Laureat konkursu Blog Roku 2012 Onet.pl, w kategorii „Blogi profesjonalne i firmowe”. Autor publikacji w „Marketingu w Praktyce” i „Marketer Plus”. Pomysłodawca kultowego fanpage’a Bareizmy Wiecznie Żywe. Autor Bloga o Sztuce Marketingu kotarbinski.com.