Kim S. Cameron jest wykładowcą teorii organizacji i zarządzania w Ross School of Business na Uniwersytecie Michigan oraz profesorem w School of Education na Uniwersytecie Michigan. Był dziekanem i wykładowcą zarządzania w Weatherhead School of Management na Uniwersytecie Case Western Reserve, prodziekanem i wykładowcą w Marriott School of Management na Uniwersytecie Brighama Younga, kierownikiem katedry i kilku programów szkoleniowych dla kadry kierowniczej na Uniwersytecie Michigan. Pracował również na wydziałach Uniwersytetu Wisconsin-Madison i Ricks College. Zorganizował Dział Studiów nad Organizacją w National Center for Higher Education Management Systems w Boulder w Kolorado, którym następnie kierował.
Wyniki swoich badań nad etosem organizacji, downsizingiem, efektywnością, kulturą i doskonaleniem umiejętności przywódczych opublikował w ponad 120 artykułach i 14 książkach. Wśród najnowszych publikacji książkowych są Positive Organizational Scholarship (Berrett-Koehler 2003), Leading with Values (Cambrdige University Press 2006), Competing Values Leadership (Elgar 2006), Making the Impossible Possible (Berrett-Koehler 2006), The Virtuous Organization (World Scientific 2008), Positive Leadership (Berrett-Koehler 2008), Developing Management Skills (VII wydanie, Pretince Hall 2010) i Organizational Effectiveness (Elgar 2010). Obecnie zajmuje się korzystnymi tendencjami w organizacjach, prowadzącymi do spektakularnych osiągnięć. Szczególnie skupia się nad badaniami etosu organizacji i jego związku z wynikami działalności.
Cameron uzyskał licencjat i stopień magistra nauk ścisłych na Uniwersytecie Brighama Younga, a stopień magistra nauk humanistycznych i tytuł doktora na Uniwersytecie Yale. Pracował w Krajowej Radzie ds. Badań, był prezesem Bay Assett Funding Corporation i stypendystą programu Fulbrighta. W roku 2000 ukończył Leadership Cleveland Class, jest laureatem nagrody dla wybitnych wychowawców przyznawanej przez Organizational Behavior Teaching Society. Obecnie jest konsultantem w wielu firmach, organizacjach rządowych i oświatowych w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, Europie i Afryce.
Jest żonaty z Melindą z domu Cummings i ma siedmioro dzieci.
Wyniki swoich badań nad etosem organizacji, downsizingiem, efektywnością, kulturą i doskonaleniem umiejętności przywódczych opublikował w ponad 120 artykułach i 14 książkach. Wśród najnowszych publikacji książkowych są Positive Organizational Scholarship (Berrett-Koehler 2003), Leading with Values (Cambrdige University Press 2006), Competing Values Leadership (Elgar 2006), Making the Impossible Possible (Berrett-Koehler 2006), The Virtuous Organization (World Scientific 2008), Positive Leadership (Berrett-Koehler 2008), Developing Management Skills (VII wydanie, Pretince Hall 2010) i Organizational Effectiveness (Elgar 2010). Obecnie zajmuje się korzystnymi tendencjami w organizacjach, prowadzącymi do spektakularnych osiągnięć. Szczególnie skupia się nad badaniami etosu organizacji i jego związku z wynikami działalności.
Cameron uzyskał licencjat i stopień magistra nauk ścisłych na Uniwersytecie Brighama Younga, a stopień magistra nauk humanistycznych i tytuł doktora na Uniwersytecie Yale. Pracował w Krajowej Radzie ds. Badań, był prezesem Bay Assett Funding Corporation i stypendystą programu Fulbrighta. W roku 2000 ukończył Leadership Cleveland Class, jest laureatem nagrody dla wybitnych wychowawców przyznawanej przez Organizational Behavior Teaching Society. Obecnie jest konsultantem w wielu firmach, organizacjach rządowych i oświatowych w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, Europie i Afryce.
Jest żonaty z Melindą z domu Cummings i ma siedmioro dzieci.