Zajmuje się kulturą Warmii i Mazur. Przez wiele lat współpracowała z Kazimierzem Brakonieckim oraz Robertem Trabą w Stowarzyszeniu Wspólnota Kulturowa „Borussia”. Przez dwanaście lat pełniła funkcję skarbnika. Po powołaniu Fundacji „Borussia” (z Kornelią Kurowską na czele), podobnie jak inni członkowie w 2006 r. zrezygnowała z zasiadania w zarządzie Stowarzyszenia.[2]. Wspólnie z Kazimierzem Brakonieckiem weszła natomiast do Rady Fundacji „Borussia”. Pozostała również członkiem redakcji kwartalnika „Borussia” oraz „Rocznika Mazurskiego”. Opublikowała w nich wiele artykułów, podobnie jak na łamach pism: „Gazeta Olsztyńska”, „Spotkania z Zabytkami”, „VariArt”. Poświęciła tam uwagę architekturze sakralnej, drewnianej i rezydencjalnej regionu Warmii i Mazur, zwłaszcza Olsztyna i powiatu szczycieńskiego, problemom zachowania i ochrony zabytkowego wyposażenia świątyń (np. Jerutki), a także pomnikom i architektom przedwojennego Olsztyna. Wielokrotnie zabierała głos w sprawach:
- olsztyńskiej architektury[3]
- ochrony alei przydrożnych Warmii i Mazur[4]
- regionalizmu i edukacji regionalnej
- miejsca Warmii i Mazur we współczesnej Europie
Jest współautorką i realizatorką projektów związanych z ochroną zabytków i krajobrazu regionu, m.in.:
- Nowe życie pod starymi dachami - program realizowany w ramach stowarzyszenia „Borussia” od 2000 r.[5]
- Europejskie Dni Dziedzictwa Kulturowego na Warmii i Mazurach
- Zagubione wioski Puszczy Piskiej – projekt realizowane we współpracy Stowarzyszenia „Sadyba”, Wspólnoty Kulturowej Borussia, Nadleśnictwa Pisz i Regionalnego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków w Olsztynie
- Porządkowanie starych cmentarzy – projekt Wspólnoty Kulturowej Borussia
- Twój dom - dialog z tradycją – konkurs ogłoszony przez samorząd województwa warmińsko-mazurskiego na projekt architektoniczny domu jednorodzinnego
Organizuje też seminaria poświęcone problematyce krajobrazu kulturowego Warmii i Mazur, sztuce i ochronie zabytków regionu. Koncentruje swoją działalność zwłaszcza na zagadnieniu architektury regionalnej.