Irena Stańczak

Autorka
Zostań fanem autorki:
10 /10
1 ocena z 1 książki,
przez 1 kanapowicza
Stańczak Irena doktor nauk humanistycznych w dziedzinie pedagogiki; aktualnie jest pracownikiem naukowym Wydziału Pedagogicznego Staropolskiej Szkoły Wyższej w Kielcach. W latach 1984–2013 była pracownikiem naukowym Wydziału Pedagogicznego i Artystycznego Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Tytuł doktora nauk humanistycznych w dziedzinie pedagogiki uzyskała na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (1993). Swoje zainteresowania naukowe koncentruje wokół problemów pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz dydaktyki ogólnej, szczególnie związanych z wyzwalaniem aktywności i samodzielności poznawczej uczniów w młodszym wieku szkolnym oraz efektywnością kształcenia na etapie nauczania początkowego. Jest autorką ponad 100 artykułów naukowych i dwóch książek oraz współautorką wielu opracowań naukowych, m.in.: Kształtowanie samodzielności i aktywności poznawczej uczniów klas I–III szkoły podstawowej (1995), Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w edukacji wczesnoszkolnej (2008), Popularyzacja Innowacyjnych Klubów Przedsiębiorczości oraz metodyki TRIZ – Pedagogiki (2012). Prowadzi naukową współpracę międzynarodową (Anglia, Rosja). Jest propagatorką Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ – Pedagogiki), pracownikiem naukowym Laboratorium „Obrazowanie dla Nowoj Ery” – Szkoła Kreatywnego Myślenia w Moskwie.

Książki

Teoria rozwiązywania innowacyjnych zadań
Teoria rozwiązywania innowacyjnych zadań
Irena Stańczak
10/10

Irena Stańczak podjęła się opracowania zagadnienia wzbogacania teorii i praktyki edukacji wczesnoszkolnej – szczególnie w sferze rozwijania aktywności poznawczej, samodzielności poznawczej i twórczośc...

Cytaty

Współczesna rzeczywistość zarówno polityczna, jak i społeczna naszego kraju formułuje dla edukacji szereg nowych wyzwań i wymogów. W procesie dydaktyczno-wychowawczym realizowanym w placówkach oświatowych młode pokolenie ma zostać przygotowane do życia i tworzenia nowej, przyszłej rzeczywistości, którą dziś, w okresie ogromnych przewartościowań, trudno precyzyjnie określić. Transformacja ustrojowa i przemiany społeczne, jakie zaszły w ostatnich latach w naszym kraju, spowodowały także zmiany w postrzeganiu roli i zadań szkoły w społeczeństwie. Zgodnie z oczekiwaniami społecznymi wprowadzona reforma edukacyjna w zakresie kształcenia na różnych szczeblach ma skierować polski system oświatowy na nowe drogi. Powinna uwzględniać zmiany, jakie nasz kraj przeżywa wraz z całą jednoczącą się Europą, spowodować dostosowanie kształcenia i wychowania do rodzącej się rzeczywistości w Rzeczypospolitej Polskiej oraz do jej dalszych przeobrażeń, których należy oczekiwać zapewne już w niedalekiej przyszłości.

Komentarze

© 2007 - 2024 nakanapie.pl